Mini90<3 Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg er fulltidsstudent og jobber ikke ved siden av. samboeren min jobbber heltid. får utbetalt ca 23.000 i mnd jeg rekker å gå første semester før jeg går ut i permisjon. da begynner jeg igjen i januar året etter. hva kan vi få av penger? Er det sånn at far kan ta permisjon mens jeg har sommerferie? Er det sånn at far kan ha permisjon fra juni/juli (starten på sommerferien min) og til jeg begynner på skolen igjen i januar? (siden jeg ikke har noe skole å gå tilbake til før da? Synes dette er utrolig vanskelig, så setter pris på om noen kunne være så snille og forklare meg det ! =) <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399468-trenger-hjelp-ang-permisjon-osv-samme-som-p%C3%A5-gravid-student/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussa85 - snart 2? Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 Du er i akkurat samme situasjon som meg=) Jeg går i perm til jul og begynner på i januar 2013. Om du skal ta permisjonen..og ikke far så får du fødselsstipend fra lånekassen om du har mottat stipend nå mens du har studert. Det er den samme summen som du ellers får i lån og stipend til sammen. Altså rundt 80-90000 i året? Husker ikke helt jeg. Forskjellen er altså at man får alt som stipend. I tillegg kan det hende du har rett på omsorgsstipend om samboern din tjener under en viss sum. Dette må du sjekke på lånekassen. Min samboer tjener over 350 000 i året så vi får ikke noe slikt. Jeg er usikker på om far kan ta permisjon mens du har sommerferie. Men det tror jeg ikke. Blir tull med din permisjon + penger. Men dette kan du jo sjekke opp. Vært interessant for meg å vite også! Du kan ha permisjon fra januar til august..så kan far ta over permisjonen fra august til januar ja. Men da blir det jo kun en av dere som får penger. Og du vil gå et halvt år uten penger eller skole? Om jeg forstår deg rett. Jeg kan ihverfall ikke gå tilbake til skolen i august. Jeg må vente til januar og fortsette dr jeg slapp. Altså må jeg ta hele permisjonen fra januar til januar...vi har ikke råd til å miste mitt fødselsstipend. I tillegg fra juli kom det nye regler ang dette. Om far tar mer enn 50% av permisjonen mister du en del av fødselstipend uansett..altså også når du selv har permisjon. JEg ville sjekket opp dette nøye. Det enkleste er å ta en time hos lånekassen og se om de kan gi deg noen svar. Jeg har desverre erfaring med at de ikke skjønner en dritt..bare gjør meg forvirret.,og aldri svarer på det jeg spør om. Så i vårt tilfelle blir det altså perm på meg fra januar til januar..og ikke noe på far..desverre:( Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399468-trenger-hjelp-ang-permisjon-osv-samme-som-p%C3%A5-gravid-student/#findComment-143399586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå