Gå til innhold

Ridebukser til gravide?

Anbefalte innlegg

Noen her inne som vet om det er mulig å få tak i ridebukser til gravide? Har gått greit med mine gamle til nå, men nå begynner de å bli trange over magen. Store størrelser er jo bare ubehagelig å ri med.

Om det ikke eksisterer kanskje man skulle designe noen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399414-ridebukser-til-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir ikke anbefalt å ikke ri selv om man er gravid, så lenge kroppen din synes det er ok og så lenge man er en erfaren rytter. Det er derimot ikke anbefalt å begynne å ri når man er gravid. På et eller annet tidspunkt stopper det seg selv uansett pga magen eller andre ting. Sunn fornuft er derimot selvsagt... Hopper ikke, og rir heller ikke på "keie"-tur. Men treningen er bra for både kropp og sjel. Se på de største kvinnelige rytterne i verden, de sluttet ikke å ri de heller...

Såfremt man har ridd fra før, og har et normalt, ukomplisert svangerskap er ridning ypperlig trening!

Mitt første svangerskap red jeg helt frem til termin, satt på hest 3 dager før ungen kom.

Mitt andre var jeg mye dårlig, og pga flytting og hesteløs slutta jeg å ri når jeg var 6 mnd på vei.

Fant bare ei nettside, men den er engelsk. Også må man ringe dem

http://www.equissentials.net/ladies-riding-breeches/ladies-maternity-breeches/

Jeg kjøpte bare ei stor ridebukse med god strikk i magen :)

Jeg fant heller ingen ridebukser til gravide men løste det hele ved å ha sånn Bellyband eller mageband utenpå ridebuksa også lot jeg den være åpen..

Red min siste konkuranse i uke 26 og red frem til uke 34 :-D

Ble anbefalt å ri så lenge jeg klarte og følte det var trygt pga helsemessige årsaker. Red dog kun min egen hest :-)

Annonse

Skal ta en telefon til de å høre... kommer jo litt an på pris. Men Bellyband høres ut som en god løsning.

Tusen takk for svar! Så håper jeg at jeg holder meg frisk så jeg kan ri så lenge som mulig. Konkurransene slutter jo i Norge ut på høsten, men håper jeg får med meg alle frem til da, og noen i Sverige!

Jeg er en erfaren rytter som har drevet med sprang og dressur i maaaange år.

Det er ikke anbefalt å ri under svangerskapet pga at man kan falle av.Dere som tror dere er for rutinerte til å ramle av er idioter og alt for selvsikre.Man skal aldri glemme at man faktisk driver med en risikosport og levende dyr.

Man er vel ikke idiot selv om man fortsetter å ri... Og selv har jeg ridd siden jeg var syv, dvs si i 31 år, og vet utmerket godt at falle av hesten det kan man faktisk ikke styre selv om man er en erfaren rytter. En erfaren rytter vet også at man aldri kan stole 100% på sin hest. MEN for helsen og sin egen velvære, som jeg opplever som relativt viktig under et svangerskap, så er det å ri godt for både kropp og sjel. Så lenge du selv føler at det er ok, og kroppen din synes det er ok så er det da bare å ri For de fleste stopper det seg selv på et eller annet tidspunkt. Men så er det jo også noen som er hysteriske og blir "syke" pga graviditet da! Skal man unngå alt som er potensielt "farlig" er det mye man ikke kan gjøre: Kjøre bil, gå, sykle, spise, drikke, kvitte deg med katta. Sunn fornuft gjelder det meste, feks setter jeg meg ikke opp på unghestene, rir ikke på "keie"-tur, hopper ikke, men rir de to dressurhestene mine som jeg har hatt i mange år, og som jeg kjenner reaksjonsmønsteret til. Selv om det heller ikke er noen garanti for ikke å falle av Uansett, dette var egentlig ikke et innlegg for å starte en debatt om ridning og graviditet, jeg rir jeg, som mange andre, fordi jeg vil holde meg i form og fordi det er godt for meg Så får dere som kaller oss idioter sitte der å være hysteriske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...