Gå til innhold

Pappa ga eldstejenta vår 4 pursenid avføringstbl i går kveld pga obstipasjon, i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle til å nevne Duphalac jeg også.

Har ei datter på 1 år som får 25 ml hver kveld. Dette er også høy dose, men ikke farlig den bare smører tarmen.

Vi har fått denne dosen etter undersøkelse på Rikshospitalet, og hun skal gå på det til bleieslutt.

Håper det går bra med jenta, dette kan gi tarmslyng som er livsfarlig.

For alt dere vet er datteren til hi 30 år. Det står ingen steds at hun er liten. Dere bare konkluderer med det (som vanlig) og kakler i vei som forkveklede høns. (les felleskatalogen og dra sloggyen ut av rompa)

Dette er galskap!

Jeg er voksen, og tok 4 Dulolax (avføringtabletter) da jeg var på ferie.

Jeg hadde ekstrem fortoppelse og dette var siste utvei..

Jeg våknet opp neste dag med EKSTREME magesmerter og kvalme..

Jeg lå på alle 4 på hotelrommet og gråt..samboeren min ble livredd og det var rett før jeg trodde han måtte ringe en ambulanse..

De ga seg etter ca 30 min..og aldri mer kommer jeg til å ta slike tabletter..iallefall ikke 4 stk!

Og dere ga disse til ett barn?

Galskap!!!

At ungen er syk er en ting. Jeg snakker om at dere skriker opp om hvor forferdelig de er som har overmedisinert ungen sin. (Uten at dere har sjekket felleskatalogen, og uten at dere har noen opplysninger om hvor gamelt barnet er)

23:25 (og 23:27)

Annonse

23.36 igjen her

Kan beskrive smertene som sterke rier..altså like ille som siste åpningsfase i en fødsel!!!

Så vondt var det..trodde jeg skulle svimme av!

Håper virkelig din datter ikke har tatt skade av dette...dere bør tenke litt lengre neste gang!!

Tok avføringtabeletter en gang og tok da det som sto på pakken (1 eller 2 tabl) fikk så vondt i magen at jeg lå å rulla og gråt! Det er en del år siden nå, men jeg rører virkelig ikke sånne tabl mer uansett hvor forstoppet jeg er! Tar helle lactulose(usikker på hvordan det skrives) siden det er mye mildere å gir meg ikke magesmerter!!

Håper det går bra med jenta de!!

At hun er obstipert sier ingenting om hvor lenge det er siden hun har vært skikkelig på do? Duphalac hjelper ikke akutt. Det brukes forebyggende. Microlax anbefales ikke av sykehuset her. da det kan virke sterkt og gi sviende følelse i endetarmen.

Kjøp oljeglyserinklyster og sett en liten dæsj i første omgang. Små barn (under året) kan få inntil 50 ml som max dose, men erfaring er at det ikke er på langt nær så mye som trengs for full effekt. Ikke halvparten en gang er vår erfaring. Flaske inneholder 120 ml og holder til flere ganger bruk hvis du er nøye med innsetting og rengjør godt.

Til dere som mener vi overreagerer her:

Man begynner ALDRI med høyeste dose!!!!!!!

Man begynner med en tbl, så gir man en til er OM det trengs.... Og uansett forhører man seg med lege når det er barn det gjelder..

Uansett: til HI, hvorfor svarer du ikke på hvordan det går med datteren??

VET dere at hun ikke har snakket med lege? VET dere om hun prøvde med mindre dose først? VET dere at det ikke er lege som har anbefalt 4 tabl? VET dere hvor gammel datteren er?

NEI, det gjør dere ikke. Så kanskje slappe litt av med skirkingen før dere vet?

Annonse

Det er jo derfor vi vil ha svar og oppdatering.. Men jeg kan aldri tenke meg at en lege har gitt slikt råd når det står på pakningsvedlegget at maxdosen for et døgn for barn over 6 år er tre tabletter.

Hei! Det gikk helt fint med jenta mi, pappa er 68 år gammel og siden han fikk beskjed om og bare gi henne av disse tbl så hadde han glemt og sjekke pakningsvedlegget:(

Hun er 11 år og har taklet det forholdsvis bra, nå er magen enn så lenge bra og jenta mi er i fin form!

Var ikke meningen og bekymre dere, men fikk sms fra en venninne at flere etterlyste tilbakemelding!

HI

Bra at hun har det fint nå! Prøv med laktulose eller lignende om det er et vedvarende problem, (og det nå ikke er akutt lenger) det hjalp jenta mi hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...