Gå til innhold

Pappa ga eldstejenta vår 4 pursenid avføringstbl i går kveld pga obstipasjon, i dag

Anbefalte innlegg

har hun så kraftige magesmerter at hun knapt klarer og stå oppreist, reise til legevakten eller er dette normalt?? Når kan vi forvente at hun ikke har smerter lenger?

Hun har vært på do sikkert 7-8 ganger i dag!

Og ja hun har vært obstipert i flere dager for de som lurer på hvorfor hun har fått dette.

Fortsetter under...

Barn over 6 år: 1-2 tabletter ved sengetid, avhengig av alder.

Maksimal døgndose: 3 tabletter.

Pleier dere å overmedisinere barna deres? Er jenta over 6 år gammel?

Stakkars jente. 4 pursenid tabeletter hadde sendt meg lukt inn på sykehuset med ekstreme smerter.

Prøvde en gang med 1 tablett, og fikk så vondt at jeg knapt klarte å stå.

Ring lege, for slike smerter kan hun besvime av til slutt.

Annonse

Jeg håper virkelig at dette er et køddeinnlegg...

Jeg veier faen meg 100kg og får altfor god effekt om jeg tar 2 tabl.

Si meg, obstipert i flere dager?? Dere har forsøkt med fiber, svisker, rikelig med væske??

Idiotforeldre. Få det barnet til lege nå.

4 tabletter til et barn??

det er HELT NORMALT at et barn har periodevis hard mage, uansett alder! det kan gå dager og til og med uker uten at det er noe som MÅ ha hjelp!

hadde ALDRI funnet på å gi et barn 4 tabletter av NOE! det er veldig lett å overmedisinere slike små kropper og de kan få alvorlige og varige men av slikt! Ærlig talt menneske, hadde han tatt 4 tabletter selv om han hadde hatt samme problemet?? JEG tror ikke det!

Ring legen og få hjelp til jenta di! dette er sterke saker som kan være med på å ødlegge tarmveggene i store doser! det kan også gjøre henne dehydrert og i verste fall kan det gå ut over lever og nyrene! kroppen skal bearbeide disse stoffene!

Åh gud, får helt vondt inni meg av å tenke på de magekrampene den ungen går gjennom.

Avføringstabletter er ikke til å spøke med altså, aldri verden om jeg hadde tatt fire stykker selv og jeg veier 80 kilo!

Må da være bedre måter å tømme tarmen på enn å gi en haug med tabletter? Er virkelig dette i samråd med lege?

Håper virkelig ungen er bedre nå? Oppdater og fortell hvordan det gikk da?

Annonse

Helt idiotopplegg å gi unger avføringstabeletter! Hva er det som foregår i hue på enkelte? Og selv om en gammel mann selv hevder at han må bruke 4 stk for at de skal virke, så skal aldri barn ha noe i nærheten uten å ha vært i kontakt med lege.

Kjenner jo noe som har toalettveskene sine fulle av disverse for diverse plager, og disse personene tror at verdensproblemene kan løses med 5 vival og 3 paralgin forte. Disse personene er skumle, fordi de bestandig prater så varmt for medisiner. "Herlighet da, ta nå en sovetabelett! Hva er vitsen med å ligge våken om nettene når det finnes så innmari mye fint med trekant på?" Tipper faren til HI er av et slikt kaliber. "Nei, svarte heller om jentungen skal gå rundt å ikke drite på dagesvis! Detta hjælper meg og det der tullet med svisker det har jeg prøvd så mange ganger. Dette er det enaste som hjælper!"

Men lykke til uansett. Håper det går bra!

"Barn over 6 år: 1-2 tabletter ved sengetid, avhengig av alder.

Maksimal døgndose: 3 tabletter. "

"Forholdsregler ved for høy dose (overdosering)

Symptomer: Diaré, kvalme, magesmerter, illebefinnende.

Kontakt lege, sykehus eller Giftinformasjonssentralen (tlf. 22 59 13 00) hvis du har fått i deg for mye legemiddel, eller hvis barn har fått i seg legemiddel ved et uhell. "

Kanskje en idé å lese pakningsvedlegget før man stapper medisin i ungene? Tenker også at om forstoppelsen var akutt, så hadde jeg heller prøvd microlax enn tabletter. I samråd med lege.

At JEG gidder? Jaujau feskarhau...

Ut i fra overskriften tolket jeg det som at det er faren hennes og ikke jentas far. Sorry, men det var kanskje jeg som var teit her eller...?

Og i felleskatalogen står det samme:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do

2-4 tabl, max 6... pappaen har ikke overdosert her. Dere er litt av noen høns.

Jeg er sjokkert! Det er jo feilmedisinering så det holder!

Gi henne litt laktulose/duphalac i et glass med litt saft over en litt lengre periode. Mye mildere og bedre for et barn skulle man tro.

Vet du hva 23.25?? Slik mor la det frem i dag morges så hadde hun en syk unge og det er ikke noe å ta lett på. Du er vel blant de som driter i om ungen har litt feber eller diare o.l du eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...