Gå til innhold

Da var jeg endelig ferdig med alle julepresangene til alle utenom barna!! Gud så deilig!!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn en diger pose med fleecepledd fra Kid, lys og servietter, sengesett ++ alt var nedsatt 70% så jeg fikk jo masse for pengene! Godt og kunne krysse av en mindre stressende ting når julestresset dukker opp!:-)

Fortsetter under...

Men det blir liksom ikke helt det samme å handle julepresanger når sola ligger på og gradestokken viser over 20 +......

Næææh tror jeg venter litt, jeg, skal kose meg med julehandel i desember som jeg bruker.

Sikkert kjekt for de som ønsker seg den slags, men ellers litt upersonlig og kjedelig synes jeg...

Jeg kjøpte julegaver alt for tidlig et år jeg også, men i ettertid fant jeg så mye annet jeg ville kjøpe til de forskjellige i stedet, og jeg gjorde det også. Så jeg ble ruinert kan man si...

Jeg pleier være relativt tidlig ute også, men ikke i juli.

Dessuten liker jeg å kjøpe gaver som jeg vet faller i smak hos mottakeren, fleecetepper og servietter er "fyll" gaver i mine øyne, og totalt upersonlige.

Vi har fleece tepper nok i huset, og om vi mangler, så kjøper jeg til 29 kr på Ikea.

Annonse

Hva er det med folk og at gaver alltid på død og liv må være så personlige? Klart det er koselig, men jeg syns alltid det er kjekt med et nytt pledd i stua. og kubbelys får jeg aldri nok av. Å skulle gi personlige gaver til alle kan være tidkrevende og av og til faktisk dyrere.

Men selvsagt handler man ikke et snørrgrønt fleecepledd uten at man vet om de liker fargen. Der safer jeg først. Kjøper alltid noe jeg vet at noen liker, eller jeg vet at folk bruker mye ut av. Jeg vet f.eks at svigermor elsker lilla. Så da kjøper jeg grytekluter, duker og bordbrikker i lilla. Kjapt, greit og enkelt og jeg vet at hun liker det. Sånn kjempepersonlig er det kanskje ikke, men hva så?

Man kjøper ikke gaver til så mange, så litt innsats synes jeg man kan legge i gavekjøpet. Kjøper man bare noe slikt tull så er det nesten bedre å ikke kjøpe noe, er liksom ingen god tanke bak der... Da ville et gavekort eller penger nesten vært mer "personlig" da de kunne valgt seg noe de ville ha selv.

Man har som regel mer enn nok tepper, og fleece tepper, de er kjipe... Lys kan man gi dersom man føler man ikke har nok gave når man har kjøpt noe fint, ikke som hovedgave. Tidkrevende og dyrere? Nå hørtes du bare gjerrig og sær ut. Hva synes du er mest hyggelig selv, en gave som passer deg perfekt, noe du ønsket deg, og som du ser at det er lagt litt tanke bak og noen kroner i, eller bare en pakke som hvem som helst kunne fått?

Har aldri forstått meg på folk som går inn på første og beste stedet det er salg, og kjøper alle julegaver der bare for å spare penger og tid. Late gjerrigskinn tenker jeg da...

hahaha.

Jeg gir personlige gaver til mine nærmeste og resten får brukoppting. Og når noen ikke kan si hva de ønsker seg, så får de ta til takke med det de får. Men har de klare ønsker kjøper jeg det de ønsker seg, så lenge det ikke koster skjorta. Da kjøper jeg heller et gavekort. Gavekort er det beste i verden. Jeg vil heller ha gavekort. Så kommer det an på hva man mener med personlig? Hjemmelaget? Jeg vil heller ha et gavekort fremfor ei hjemmesnekra fjøl, med mindre den er fra barna mine.

Og for noen år tilbake da jeg fødte en kolikkbaby i oktober, så fikk folk ta til takke med det jeg rakk å komme over. Alt jeg kjøper skal være nyttig for den jeg kjøper til. Jeg kjøper aldri unyttige ting.

Hahahaha! Sikkert deilig og føle at du er ferdig med presangene, men er det ikke litt sånn koselig å gjøre dette når høstmørket kommer? Nei, vi er vel forskjellige der. De gavene faller nok sikkert i smak. Husker selv for noen år tilbake, hadde så mye å gjøre på jobben at julegavene måtte handles inn to dager før julaften, og da racet jeg inn og ut av butikkene og grafset til meg det som så sånn noenlunde brukbart ut og kjøpte 10 stk av samme merke. Følte meg ikke særlig lur da nei... Hvis jeg hadde begynt å hamstre julagver nå i juli så hadde nok folk fått mere personlige gaver, så god tid som man har...

Det hørets fantastisk ut å være ferdig. Men jeg kunne aldri fått meg til å ikke mottaker en mulighet til å ønske seg noe først og heller ikke ha mulighet til å bytte det. Dessuten var det utrolig kjipe presanger i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...