Gå til innhold

Var på tusenfryd i går og så noe helt forferdelig!

Anbefalte innlegg

Var på Tusenryd med mann og barn i går og var på vei ned til supersplashen. Der spruter det MYE vann over rekkverket og det kommer i en kjempefart. Det står skilter overalt at barn må være forsiktig ved rekkverket siden vannet kommer i stor fart.

Det står jo store barn der overalt for få vannspruten på seg, men inni klyngen med barn var det en gutt, ikke mye over året, som ble holdt fast av faren sin. Også kommer vannet og spyler over hele han. Han begynte selvfølelig å hylskrike. Faren tok han opp og bare lo det bort.

Det var en del rundt som fikk litt sjokk rundt dem for å si det sånn. Gutten må jo ha blitt livredd og fått kjempevondt. Det er jo som gutten skulle blitt spylt på av hageslangen på veldig nært hold i ansiktet.

Fikk helt vondt inni meg jeg.

Fortsetter under...

Han skvatt vel, derfor begynte han å skrike, ikke fordi det gjorde vondt. De tåler såpass, litt vannsprut. Om han var så liten skjønte han vel ikke hva som skjedde, så små unger skriker lett for det de ikke skjønner.

Annonse

Selvfølgelig var ikke dette heldig for den lille gutten, men om det hadde vært så grusomt som HI beskriver så hadde det nok ikke vært lov til å stå der for noen. Litt dramaqueen i dag kanskje??

Annonse

I jøssenavn, DET HETER HÅNDKLE!!!

Og barneVERN!

Jeg lurer seriøst på hvor norsklærerne har feila!

Øynene mine svir av å se slike skrivefeil på et forum hvor alle skal ha gått sine 9 år med barne- og ungdomskole.......

Du har kanskje ikke fått med deg at vi spøker med de ordene her inne fordi noen en gang skrev de feil? Honkle og onge er ord vi tuller ofte med. Du derimot skriver mer enn 3 punktum etter hverandre. Hvor lærte du at det var greit?

Ikke den over.

Han lo sikkert for å vise gutten at det ikke var farlig, det hadde vært mye verre om han skulle blitt hysterisk.

Det kan også være at pappaen ble overasket selv, at han ikke viste at det kom til å komme så mye vann.

Vi har forskjellige måter å reagere på. Så selv om han reagerer annerledes enn det du ville, så betyr ikke det at han er en forferdelig pappa

Å ja, skyt meg pga. at jeg brukte mer enn tre punktum.(......)

Bruker vanligvis ikke mer enn tre punktum, men denne gangen satt irritasjonen i pekefingeren som holdt nede knappen ;)

Jaha, hvis vi skal spøke med ord som skrives feil, må vi spøke med utallige flere ord enn det!

Interessant

Verre

Akkurat

Hvis/visste/viste

Hverandre

Og/å

For/får

Noen som vil hjelpe meg med resten av isfjellet?

Kan dette være ang mannen min tro?

Hvertfall, om det er det:

Vi har en sønn som er så og si skeptisk til ALT, og veldig lett skvetten av seg. Mannen min og sønnen var på tusenfryd i går, vet ikke hva de gjorde. Men om dette er han det skrives om her, så er det nok best å forklare dette: Vi har tatt med ungen vår på mye rart i hele sommer, han hyler som om noen torturerer han når han skvetter, og helsesøster og psykolog (ja, dere leser rett) fortalte oss at det beste vi kunne gjøre, var å "utsette" sønnen vår for nye opplevelser, hvor han vil vise reaksjon, for at vi så kan vise han at det ikke er noe å være skvetten eller redd for, beste vi kunne gjøre var å vise at vi ikke skvettes til hyling ved noe plutserlig. Jeg er av den lett skvettende typen (sønnen vår har det nok fra meg) Så det er stortsett faren hans som tar "jobben" med dette.

Så om dette skulle angå min mann, så må jeg bare si at han holder ikke ungen vår med tvang, og ville aldri utsatt sønnen sin for smerte eller noe. Dette er noe vi har gjort i samråd med helsesøster og psykolog.

Til anonym 15.24

Jeg tror ikke helt på deg.

Jeg tror ikke noen ville blitt tatt seriøst hvis de hadde gått til psykolog med sin 1 åring fordi h*n hadde vært skvetten.

Det kan godt hende at dere var på Tusenfryd, men at en psykolog ville anbefalt dette som "terapi" for en skvetten 1 åring tror jeg ikke noe på.

I så fall høres det ut som dere har misforstått graden av inntrykk dere skal gi barnet deres.

En 4 åring derimot? Kanskje.

Hæhæhæhæ, ja. Som nevnt så spøkes det med disse ordene her inne - enkelte kan ikke skrive. Jeg derimot, som skrev "honkle" og "barneværn", jeg gjorde det for å illustrere at jeg syntes det var en litt voldsom reaksjon på en helt dagligdags hendelse. Du må gjerne tro jeg ikke har fullført noe skolegang, men finn mine skrivefeil nå - hvor lenge har jeg gått skole?

Og en ting til angående skrivefeil :D

feila er ikke et ord man skriver - feilET derimot blir korrekt bokmål.

Og - det mangler en -S i din måte å skrive ungdomsskole ser jeg. Uff, jeg begynner å mistenke at barne- og ungdomsskolelærere har feilet jeg også.

For ikke nok med at det ska bare være tre prikker, det skal også være et mellorom mellom siste ord og de tre prikkene, sånn ...

Om det svir i øynene og det begynner å renne av dem bør du hente deg et honkle ;-P

Hilsen 12:08

Morer han seg om han ler litt nervøst idet han plukker opp sitt hylende barn. Jeg vil tro det er en veldig normal reaksjon når ungene hyler offentlig og alt fokus rettes mot deg, man ler litt nervøst og prøver fortvilet å roe gemyttene. Hva ville vært mer passende i dine øyne? At han hylte hysterisk med ungen mens han løp derfra med ungen under armen og kjeftet på de som jobber der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...