Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Heisann. jeg lurer på om det kansje er noen som kjenner til problemet og kansje kan komme med innspill/tilbakemelding. jeg er gravid nå 15+5. Har værtsykemeldt siden jeg var 8uker på vei pga av kvalme/oppkast. Jeg jobber natt og me mat så var ikke så bra og gå på jobb nor jeg kastet opp. I tilleg så var det en tung jobb og jeg har fått beskjed at jeg kommer til og bli flytta til noe annet nor jeg kommer tilbake. i starten på svangerskapet gjor jeg inngen ting annet en og kaste opp og ligge på sofaen. Jeg gikk ned 8kg og følte meg uvell. men så gikk detter over til at jeg kun kastet opp om morningen og på kvelden. Å natten fikk jeg ikke sove speiselt godt pga av følte meg uvell. Nå har jeg klart og legge på meg di kiloene jeg mista og har i tilegg lagt på meg 2 til. Jeg kaster ikke opp lenger . (kansje 1-5gangen i uka) men er utrolig kvam morning og kveld. Sykemelingen min varer bare ut i morgen og så må jeg kontakte legen etterpå. mitt spørsmål til dereer: har noen hatt de noe lunde likt? når starta dere og jobbe i gjenn da? og får man noe mot kvamen eller må vi gå me det? jeg er så usikker. Jeg spiser veldig lite for jeg orker ikke mat når jeg føler meg uvell. Å er redd for jeg kommer til og kolapse viss jeg skal starte og jobbe i gjenn. men vill ikke ver en av di som bare er sykemeldt for di er gravide... hva skal jeg gjør? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399145-sykemeldt-pgakvalme-og-oppkast/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Litt sent svar kanskje.. Jeg ble sykemeldt i uke 7 pga ekstrem kvalme/oppkast. Fra uke 10 til uke 19 var jeg innlagt på sykehuset 5 ganger fordi jeg kastet så mye opp og ble dehydrert. Gikk totalt ned 7 kg i denne perioden. Har ellers hatt problemer med å få i meg mat i hele svangerskapet pga kvalme (er i uke 38 nå). Jeg prøvde å jobbe igjen rundt uke 30, men det resulterte i oppkast (var på jobb 2,5t en dag). Har derfor vært sykemeldt helt frem til permisjonen startet. Kan nevne at jeg også har vært hos legen ca annenhver uke for oppfølging og fornying av sykemeldingen. Det finnes flere kvalmestillende tabletter, men man skal jo helst holde seg unna dersom man klarer det (kan være skadelig for fosteret). Frem til uke 19 prøvde legene å gi meg afipram (eller noe sånt) og postafen, men ingenting virket. Etter uke 19 begynte postafen å virke, så jeg har tatt dette de dagene jeg har kastet opp og iallfall sluppet å bli innlagt igjen. Ellers gjelder det å finne noe mat som man klarer å få ned, samt å spise lite og ofte. Jeg har klart å jobbe meg opp fra ristet brød og tørre kjeks til noen dager å klare middag (har store problemer med kjøtt). Kan anbefale å spise en loveheart etter måltidene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399145-sykemeldt-pgakvalme-og-oppkast/#findComment-143411977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå