Dajm Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Etter å sittet på diverse forum opp igjennom årene, har jeg nå av naturlige årsaker havnet inn her. Og jeg må si jeg er skremt, HVOR er moderatorene???? Det er innelegg er som aldri burde ha fått blitt liggende. Mange av dere som skriver her inne mangler tydligvis et minimum av folkskikk og empati. Det er greit å være uening i ting, men man kan prøve å skrive det på en ok måte. Hetsing av Trådstarter er noe som går igjen og jeg kan ikke skjønne hvorfor moderatorene på dette forumet ikke griper inn? Det kan da umulig bare være meg som reagerer på dette....? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varulven Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 Nei, tror vi er mange som reagerer. Jeg har i alle fall sendt varsel til moderatorene uten å få svar engang, så jeg vet ikke helt. Kanskje det er for få moderatorer? Mange av de angrepene som kommer er jo så barnslig latterlige at de fleste av oss bare ler av dem, men ser ikke bort fra at mennesker i dyp krise kan få seg en skikkelig knekk. Synes personlig at alt som smaker av personangrep burde fjernes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/#findComment-143399432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janusina Skrevet 14. juli 2011 #3 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er helt forkastelig. Jeg tror ikke det er uten grunn at jordmor Siri har startet eget nettsamfunn. I dagens samfunn er vi så opptatte av antimobbing og kampanjer for at barn og ungdom skal oppføre seg. Det er bare å sitte ei stund inne her eller på dib, så ser man virkelig det stygge i folk. Jeg tror ikke moderatorer finnes på disse forumene. Ikke på lik linje med de på snartmamma/snartgravid/babyverden/mammanett/babyporten, osv i allefall. Det er en skam. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/#findComment-143399484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilly Skrevet 14. juli 2011 #4 Del Skrevet 14. juli 2011 Tror vi er mange som reagerer på dette, Dajm! Jeg synes det er helt uakseptabelt at enkelte får lov til å holde på slik de gjør. I verste fall kan en person i en vanskelig situasjon "bikke over" pga de totalt usaklige, stygge og direkte skadefro og ondskapsfulle kommentarene enkelte her kommer med! Skal det være et anonymforum må det også være moderatorer som sjekker en det meste som skrives her. Noe blir jo gjort, og jeg har opplevd å prøve å komme inn på en tråd som tydeligvis nettopp er blitt fjernet av moderator. Men det blir for lite! I den korte tiden jeg har vært her har det vært flere svært grove overtramp her inne hvor jeg har sittet igjen og vært urolig for trådstarter. Dette er gjerne en trådstarter som er i en svært vanskelig situasjon og som har tatt mot til seg for å spørre om råd og hjelp. Normale, oppegående, voksne mennesker med et snev av medfølelser og empati for andre sparker ikke noen som ligger nede!! Men det gjøres stadig av enkelte her på sidene. Dette er tydeligvis feige personer som forsøker å hevde seg selv - og enda mer patetisk blir det når måten de forsøker å hevde seg selv er å anonymt sparke noen som ligger nede. Disse menneskene blir desverre ikke stilt til ansvar om de evt. ødelegger for en annen person - fordi ingen vet hvem de andre er og alle er anonyme. Har de verste hetserne noengang tenkt tanken på at den de sårer faktisk kan være en de kjenner og er glad i? Det kan være en de er glad i som sliter med tanker og opplevelser de aldri har greid å snakke med noen om! Til dere hetsere - hva om det faktisk er din venninne eller kusine dere sparker når hun ligger nede? Tro ikke at dere med sikkerhet kan si at ingen av dine nære sliter slik - det kan de gjøre uten at du har merket noe til det! Fremdeles greit å såre dem bare fordi de var "dumme" nok til å spørre om råd/hjelp?? (Regner ikke med at noen av de verste hetserne greier å svare saklig på dette, men må bare stille spørsmålene likevel!!) Når hetserne får kritikk gjemmer de seg som regel bak argument som at "livet er tøft" - "hvis du ikke tåler noe på et nettforum takler du heller ikke livet ellers" - "hvis du ikke tåler kritikk burde du aldri spurt". Hvorfor mener hetserne at de har rett til å ødelegge for andre? Hvor er medmenneskeligheten til disse hetserne? Hvis disse hetserne har så stort behov for å krangle burde de gjort det under "Kranglesiden". Hvorfor gjør de det ikke? Der får de ikke nok oppmerksomhet, tør jeg påstå!!! "Trolling" (som tydelig er det) og andre tulletråder kan være morsomme og underholdende å lese og delta i når debatten går heftig for seg. Men seriøse tråder som direkte går på å såre og rakke ned på trådstarter burde ikke være tillatt! Uenighet er helt greit, men det går an å være saklig! Noen ganger kan debatter bli svært heftige, men likevel ok - fordi folk holder seg noenlunde saklig og ikke går til personangrep. Jeg tror vi er laaaaangt flere som ønsker at dette skal være et godt forum enn de som driver å hetser andre. Det vil si at vi også stiller mye sterkere sammen enn disse patetiske hetserne. Gjøres dette tydelig nok for både hetserne og innehaverne av siden burde det være mulig å gjøre noe med problemet! Hva gjøres fra moderator sin side med dette? Moderator bør komme med et innspill i saken! Dette er andre tråden som er startet om temaet på to dager... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/#findComment-143400335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dajm Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juli 2011 Takk for svar :-) Tror vi kan begynne å bli flinkere til å rapportere innlegg, slik at de som skal styre disse sidene blir mere oppmerksom på hva som forgår her inne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/#findComment-143402946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elin Skrevet 17. juli 2011 #6 Del Skrevet 17. juli 2011 Hei Dajm, og dere andre. Tusen takk for at dere sier i fra. Dette er kjempeviktig for oss! Som dere kanskje har sett er vi i gang med å skifte plattform på barnimagen. I den forbindelse skal vi også ta en skikkelig ryddig. Jeg er på ferie akkurat nå, men tar gjerne kontakt med dere alle når jeg er tilbake. Så skal vi nok få til et skikkelig forum. For det er ingen tvil om at dette er et forum vi har bruk for. Det er mye bra informasjon her! Inntil ferien er over, håper jeg dere nyter sommeren og barnimagen. Så snakkes vi i august. Elin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143399109-brukerne-p%C3%A5-dette-forumet/#findComment-143407549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå