Gå til innhold

3 uker gammel gutt som gulper så utrolig mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har gulpebabyer?

Her gulpes det masse etter nesten hvert måltid. Ofte flere ganger. Mye. Hvor mye er det egentlig "normalt" å gulpe?

Husker ikke helt hvordan det var med datteren min, men har vanskelig for å tro at det var så her mye.

Kan det väre at han har litt problem med magen? Kommer ofte mye luft og virker som at han spenner seg en del og liksom kröker seg litt sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 5 uker er også en skikkelig gulper! Er liksom ikke snakk om en liten gulp, men det "står" ut av munnen hans, som spy. (Lukter som spy, og). Helsesøster sa at det ikke var noe å gjøre med, og at så lenge han legger på seg fint er det helt ufarlig. Er visst bare sånn det er for noen.. Ville ha fulgt med på vekta hans en liten stund, så du er sikker på at han får i seg nok mat selv om mye kommer opp igjen :)

Skrevet

Min eldste gulpet omtrent til hvert måltid. Jeg brukte ikke lammeullsgensere på et halvt år, måtte ha med skift til meg selv og henne når vi skulle steder.

De to andre gulper ikke/lite. Så lenge barnet trives og legger fint på seg så er det ikke noe problem, annet enn klesvasken da...

Pass på at barnet spiser det ene brystet helt tomt før det neste tilbys, ellers vil det bare få mye "tørsteslukker-melk" og hold barnet opp for raping mellom hvert bryst og etter måltid. Det kan i alle fall hjelpe noe.

Skrevet

Takk for svar!

Han legger på seg iallefall! Han har lagt på seg masse på disse ukene.

Raper han etter måltidene på dagen, og da kommer det mye gulp.

Raper han ofte ikke på natta, men da går det ofte bra også. Lite gulping på natta merkelig nok... Da bare sovner han ved puppen og så flytter jeg han enten forsiktig tilbake i sin seng, eller så får han ligge i mellom oss.

Skrevet

Hei,

Jeg sleit også det samma problemet med lille nurket da han var mindre. Heldigvis la han seg godt på selv med alle gulpinga etter hvert mm måltide. Dette skyldes at babyene har ikke velutviklet lukke musklaturen enda. Det blir bedre etter hvert skal du se. Etter at nurket ble rundt 4 mnd sluttet han mer eller mindre av gulpinga. Husk å la han rape mest mulig under ammingen evt etter det.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...