Gå til innhold

Baby på 10 snart 11 mnd som ikke kan noen ord!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det kommer etterhvert! Bare husk å snakk mye med ham for å stimulere ham. H*n burde kunne si mamma og pappa etterhvert ja. Mini her begynte å si det når han var ca 6 mnder. I alle slags kombinasjoner: mamapapp, mamma, pappa...osv.

Selvfølgelig prater og stimulerer jeg mye!?? Jeg er vel ikke helt tett..hehe. Vi leser bøker og han har begynt å peke på ting og venter på at jeg skal si hva det er..så det er mye gjentagelser fra min side om dagen..han kan f.eks peke på samme tingen 6 ganger, og jeg svarer de 6 gangene hva det er..

dette er nok helt normalt! vil ikke si han er sein en gang!

her har språket kommet i rasende fart siste tiden, så jeg er vandt med det motsatte. min jente er 19 mnd og har skravla siden hun var bitteliten nå har hun gode setninger og klarer å gjøre seg forstått med ord på det meste. men jeg hadde nok ikke tenkt over det om jeg hadde møtt en baby på 10 mnd som ikke sa noe! hadde heller ikke reagert om barn på min datters alder hadde lite språk, det er STOR variasjon og alle barn er ulike, det som er tidlig for noen kommer garrantert selv om det lar vente på seg litt til med andre! :)

noen vil rett og slett bare ikke snakke før de nærmer seg treår freks, men det kommer nok fort når de først begynder, uansett alder! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...