Gå til innhold

flere som driver slåttonn for tiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, driver ikke med sånt men tenker på det hver sommer. Mine besteforeldre drev med dette hele min oppvekst og jeg elsket sommeren hos dem. Gården står fremdeles og var på låven senest forrige uke og savnet høy som barna mine kunne fått hoppet i;)

Skal over til svigers for å hjelpe til om et kvarter, er samboeren som er odelsgutten, og de håper vist han/vi er klare for å ta over gården neste sommer, spent på det ;)

I Går satt jeg hele dagen i en traktor og pakket rundballer, helt ok jobb det :) Men håper på å få "karre" til meg rundballepressa neste gang ;) hehe

Det er jo ikke mye hoppehøy nå for tiden. Det meste blir enten tørket og presset til baller med en gang, eller pakket i rundballer når det er halvtørrt.

Savner hesjing og siloslått fra barndommen, det var slik jeg tjente mine første egne penger. Stod og svettet i siloen fra tidlig morgen til sen kveld hele slåttonna. (som 10-åring. Barnevernet ville vel grepet inn om noe lignende skjedde i dag!)

Nå har jeg bare en åtte-ni mål som må stusses over (hestegårder, men hestene er ikke der i sommer) så ikke naboene får frø fra alt ugresset i hagene sine. Og den "onna" er jeg stort sett ferdig med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...