* mamma til 2 prinser* Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Har en gutt som er 4 uker.Han får kun mme. De to første nettene hadde han magesmerter, og gråt masse..så fikk vi tak i minifom, og maltekstrakt..to dager etterpå, byttet vi også fra vanlig nan, til nan HA... Han ble som en ny unge, og alt ble mye bedre..han tar i veeldig når han skal bæsje, men det kommer ut! (en gang i døgnet) Han får ca 1/2 ts malt i hver flaske..noen ganger ikke i det hele tatt..Så var hs her, og sa vi måtte prøve å kun gi 1/2 ts malt om dag..prøvde dette, men da ble det ganske fast konsistens på bæsjen..litt som kransekakedeig!..er det ok?..synes den ble ganske fast, så vi øka på med malt igjen, til 1 ts per flaske..det har vi gjort i de 3 siste døgn, men da har han grått veldig i tillegg til å ta i veeldig mye for å få ut avføring..men det som nå kommer ut, er rennende gult og kornete..hvorfor tar han i så mye, når det som kommer ut er så løst? I tillegg gulper han enormt mye!!..hva er det jeg gjør galt?..kan han få vondt av for mye malt i mme?...og hvorfor så mye gulping..normalt, eller bør vi bytte merke? ble mye og komplisert dette, men håper på noen gode råd og tips:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398624-4-uker-gammel-og-magesmerterhva-gj%C3%B8r-jeg-feilrettandre-som-har-gode-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libido- Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei. Har selv en flaskebaby. Har frem til nå brukt enfalac for premature, men skulle gå over til nan. Det endte med veldig mye gulping. Tenkte derfor å prøve collete eller nan HA. Mannen dro på apoteket med der hadde de ikke noe av det. Han kjøpte det de hadde, Nutramigen. Det er egentlig for hyper allergiske. Boksen kostet 220 kroner, så det blir bare med denne, har fått tak i collete nå som vi skal gå over på. Men uansett, vi blandet nan 50/50 med nutramigen(blandet pulveret i en boks og ristet det godt). Det gjorde underverk! Det har ikke vært gulping i det heletatt! Så det er hvertfall noe du kunne prøve. Siden babyen din er så liten enda, vil du ikke ruinere deg på å kjøpe denne sorten. Prøv å bland den med nan, så kan du heller minske mengden etterhvert som magen venner seg til. Når det gjelder malt, så kan du forsøke nestle sviskesaft istede. Mer naturlig og sunt vil jeg tro. Ga det mye til eldstemann da han var liten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398624-4-uker-gammel-og-magesmerterhva-gj%C3%B8r-jeg-feilrettandre-som-har-gode-r%C3%A5d/#findComment-143398698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
* mamma til 2 prinser* Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2011 Tusen takk for svar libido:) bruker du vanlig nan eller collett som du blander med nutramigen da? Hvor mye sviskesaft kan en på 4 uker få da? Og hvor ofte? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398624-4-uker-gammel-og-magesmerterhva-gj%C3%B8r-jeg-feilrettandre-som-har-gode-r%C3%A5d/#findComment-143398730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libido- Skrevet 14. juli 2011 #4 Del Skrevet 14. juli 2011 Bare hyggelig =) Blander den med nan. Har kjøpt inn collette som vi skal prøve når nan/nutramigen er tomt. Kan fortelle deg hvordan det går, etterhvert =) Har sett den har vært anbefalt her inne tidligere til gulpebarn. Husker desverre ikke hvor mye sviskesaft vi begynte med.. en teskje kanskje, men han var gammlere da. ca 2-3 mnd. Når han ble litt større drakk han det i større mengder fra kopp, men kun av den grunn at det var godt ;-) Ville prøvd meg frem med en teskje i døgnet først jeg, er ikke noe galt som skjer om du skulle gi for mye av det hvertfall. Tror kanskje det står blandingsforhold på glasset. Vi gir ikke lillemor noe ekstra til mme, da hun ikke har problemer med avføringen. Lykke til med prøvingen. Gulpebarn er slitsomt i lengden ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398624-4-uker-gammel-og-magesmerterhva-gj%C3%B8r-jeg-feilrettandre-som-har-gode-r%C3%A5d/#findComment-143398915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå