Gå til innhold

sen første legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er (hvis jeg regner riktig) i 8+4? har fått legetime 15. august, det blir ca 13..dumme ferier, bør jeg finne en annen lege som kan ta imot meg før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe problem at timen er i uke13. Fikk selv time uke 11, for da var legen tilbake fra ferien sin.

Skrevet

Heia,

den er nok ikke sein, men forstår jo at du syns det er lenge å vente!

Det som er det som er litt dumt for våres del å bli gravid i begynnelsen av sommeren for den første legetimer blir da som regler etter ferien! Vi får smøre oss med tolmodighet!

Samme situasjon!

Skrevet

Det er ikke lett å være gravid i disse ferietider. Legen min ville ha meg inn i uke 8-9 slik at vi kunne bestille fødeplass for hun mente at det fort ble fullt i Oslo. Hun var faktisk selv på ferie når hun ville ha meg inn, så jeg skal til vikaren hennes.

Skrevet

Samme situasjon her, velger å smøre meg med tålmodighet :-)

Venninnen min bestilte time tidligere, rundt uke 8, og da fikk hun beskjed om at de heller ønsket at hun kom senere, rundt uke 12. (Til tross for at hun bodde i Oslo)

Så praksisen varierer nok litt.

Skrevet

ved tidligere svangerskap har jeg hatt første legetime i uke 7-9. denne gangen fikk jeg time i uke 13 fordi det er nye retningslinjer i fht blodprøvene( i følge legen min). blodprøvene skal tas etter 12 fullgåtte uker. det er jo heller ikke noe poeng i tidlig legetime ettersom de ikke gjør noe som helst utover å veie deg og ta blodtrykk så tidlig (tidligere var det også gu på første kontroll, det har de gått bort i fra så fremt det ikke er spesiell grunn til å ta det). fra uke 12 kan du, hvis du er heldig, få høre fosterlyden. dette varierer fra lege til lege (men jeg har fått hørt den i uke 13 med alle mine).

Skrevet

Takk for alle svar, blir vel å smøre seg med tålmodighet da, forstår fra flere debatter at det uansett ikke er så mye å gjøre før den tid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...