Gå til innhold

ang fødselsvekt ...??

Anbefalte innlegg

er det sånn at det er vanlig at nr 2 blir større enn førstemann??

vet jo det ikke er noe fasit, men er det noe som tilsier at det har en sammenheng?? fikk en stor gutt sist på 3900 g og 51 lang og 37 rundt hodet.. synes igrunn det var stort nok.. hihi, synes ofte jeg leser at barna blir størr eog større for hver gang hos mange.. hmm...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398497-ang-f%C3%B8dselsvekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi første var 3150g og 49 cm, mens nr 2 var 3400g og 51 cm, begge var 34 rundt hode. Men første var jente og andre var gutt, + at første var født 12 dager før termin, mens nr 2 var født 4 dager på overtid. Det er nesten akkurat 6 år mellom dem, men jeg tror at hvis de hadde blitt født like langt ut i svangerskapet så hadde de vært like store :)

Nr 1 født 9 dager over termin var 4600 g. og 53 cm, gutt.

Nr 2 født 5 dager over termin var 4000 g. og 51 cm, jente.

Kan selvsagt være kjønnsforskjeller her. Etter ul på termin mente de at nr to skulle være over 5 kg. Det traff de heldigvis ikke på, men jeg fikk skrekken....

jeg var 2990g og min lillebror var 4200g... begge født rett rundt termin..

lurer på om dette er arvelig,

nr 1 her var 3200g 48cm og 33cm rundt hodet.. jente

venter nå gutt og lurer på om jeg kan forvente meg en fleskeklump på 4,5kg... :S

Jeg har to jenter.

Den første kom seks dager før termin, hun var 3265g, 48 cm og 33,5 rundt hodet.

Nr. to kom åtte dager etter termin, hun var 3600g, 49 cm og 35 cm rundt hodet.

Hos meg stemmer det altså at de blir større... Spent på den neste...

Annonse

Første her var 4410 gram og 52 cm, mens nr to var 4040 gram og 51 cm, så her var nr en størst. Samme kjønn, men gikk en uke lenger gravid med den første enn med nr to. Spent på hva det blir til denne gangen :-)

Det kommer vel an på mange ting blant annet lengde på svangerskapet....min andre var mindre enn første, men hadde nok ikke vært det om jeg hadde gått like lenge med han....

Nr 1 : Gutt, beregnet sv.skapslengde til 41,5 uke, 4570 g, 52 cm, 37 cm hodeomkrets

Nr 2: Gutt, beregnet sv.skapslengde til 39,5 uker, 4230 g, 51 cm, 36 cm hodeomkrets.

Personlig tror jeg ikke det er noen særlig sammenheng mellom fødselsvekt på søsken, tror det har mer med hvert enkelt svangerskap å gjøre.

Jeg var 4330g og 53 cm, mens min lillebror var mindre. Selv fødte jeg ei på 4690g og 53cm, 6 dager over tiden. Er ikke redd for at det skal bli stort barn neste gang, tror ikke jeg hadde merket noe forskjell om jeg hadde født ei på 3500 uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...