Gå til innhold

Kjæresten har sterilisert seg - jeg ønsker flere barn! HJELP.

Anbefalte innlegg

Fant ut i dag at sambo har sterilisert seg. Han er i midten av 30-årene, og jeg i midten av 20-årene. Vi har begge et barn hver fra tidligere forhold, men ikke noe felles barn sammen.

SÅKLART ønsker jeg meg et barn sammen med mannen jeg skal leve livet ut sammen med.

Hva faen!?? Føler egoisten i meg presser seg fram og tar steget for å gjøre det slutt....

Fortsetter under...

Er i omtrent samme situasjon - bare at her var jeg klar over at han steriliserte seg i starten av forholdet. Han visste at jeg vil ha flere barn, og jeg visste at han var ferdig med det (han er endel eldre enn meg). Slik livet så ut den gangen var det uansett ikke aktuelt med barn sammen... Nå har livet snudd i en helt uventet retning, og etter mye snørr og tårer og lange samtaler har vi bestemt oss for at når tiden er moden reiser vi til danmark. Hos oss var hans eneste argument mot å få barn med meg alderen hans, han føler seg egentlig for gammel til å bli pappa igjen. Men i valget om å risikere forholdet fordi vi begge innser at det på et eller annet tidspunkt vil komme i mellom oss at jeg gir opp flere barn for hans del... Så plutselig en dag hadde han bestemt seg for at han vil bli pappa til det barnet jeg ønsker meg :)

Det er helt legitimt å forlate han for dette. Typen til venninna mi tok en slik operasjon. Suksessraten er mye høyere enn 50%.

Den synker med årene etter sterilisering, men det er nesten 100% de første årene.

Sett hardt mot hardt. Jeg hadde ikke villet ha min mann om han ikke ville få barn med meg, og jeg tror nok ikke jeg er alene om det.

Vi var sammen i fem år før vi ble enige om at jeg skulle slutte på pillen, at tiden var moden. En det var hele tiden bestemt og selvsagt at vi skulle ha barn sammen.

Jeg reagrer mest på at han ikke har fortalt deg det før. Det er jo en ganske viktig ting å dele med den man håper å dele resten av livet med.

Er han villig til å prøve å reoperere eller er det kroken på døra for godt?

Annonse

Med så dårlig kommunikasjon er vel ikke det forholdet liv laga?

Jeg hadde aldri klart å fortsette med noen som hadde gjort noe sånt "bak min rygg". Barn er noe man må bli enige om ganske tidlig i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...