Redikken Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Sønnen min på 3 mnd har blitt veldig flat i bakhodet. Synes selv vi har vært flinke til å legge ham mye på siden og på magen, men det er tydeligvis ikke nok. Legger ham som oftes på et mykt saueskinn, slik at det ikke blir så hardt underlag når han ligger på ryggen. Var muligens bittelitt flatere enn gjennomsnittet da han ble født også. Vet dere om dette bli bedre når han blir eldre og ikke ligger så mye på ryggen? Er jo ikke verdens undergang om han blir litt flat, men bare lurer allikevel.
Gjest Madolyn Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Kjøp en slik pute med søkk i midten som han har under hodet, hvis han ligger veldig mye rett på bakhodet. Nevøen min er 20 mnd og han har fremdeles litt flatt bakhode, kommer antakeligvis til å ha det resten av livet sier søsteren min
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Hvis du har et tynt langt kjøkkenhåndkle kan du rulle det sammen på langs og binde det i en ring som passer bakhodet. Da kan han ligge med hodet oppi den og fordele tykket anderledes. Dette gjør vi med premature som er myke i hodet og som derfor raskt får en spesiell hodefasong!
Ane Elise Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Her i gården sleit vi med nokså skjevt hode. Det viste seg at nurket hadde låsing i nakken Da vi var hos manuel terapeut med han anbefalte han oss å anskaffe pute med hull i midten : www.barnepute.no. Anbefales på det sterkeste. Når sønnen din begynner å ligge mye på magen og krype vilt omkring vil hodet hans bli mye bedre. Husk at babyhode vokser jevnt og trutt til de blir ca 3 år Så det er ikke forsent enda å gjøre med det Lykke til! PS: Jeg har sluttet å bruke den puta til han siden han er blitt så stor (8 mnd, men kjempe stor for alderen), har nå kjøpt inn utrolig myk stor barnepute til han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå