Gå til innhold

Hvilken klinikk for AID

Anbefalte innlegg

Gjest meg mamma?

Hei dere som har vært i Danmark og gjennomført AID. Kan dere fortelle litt om hvilken klinikk dere brukte, pris og om dere var fornøyde? Hva er bra med den dere bruker? Er fremdeles på planleggingsstadiet, så det hadde vært fint å høre noen personlige erfaringer, ikke bare lese på klinikkenes egne sider. Veldig takknemlig for alle svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398479-hvilken-klinikk-for-aid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter journal samtale med Stork hadde vi bestemt oss for å bruke de, men grunnet reiseveien (ikke glad i å fly) så valgte vi en klinikk i Oslo istedet, det ble litt dyrere, men for oss så var det verdt det å slippe stress og mas med reise den dagen man skal inseminere....men vi har bare godt å si om Stork :)

Jeg bruker Copenhagen Fertility Center (CFC) og er veldig fornøyd. Det er leger med minimum 10 års erfaring som jobber der, og jeg føler meg veldig trygg på at jeg får riktig behandling. Jeg får også alltid svar på mail og telefon om det er noe jeg lurer på. Vet det er andre som har en helt annen oppfatning, men etter mine tre forsøk og 9 måneder med kontakt med de har jeg bare gode ord å komme med.

Dr. Svend Lindenberg ("sjefen sjøl") har vært suveren hele veien, ikke bare med det praktiske som spørsmål jeg kommer med og medikamenter jeg eventuelt trenger - han har også ønsket samtaler med meg bare for å holde motet mitt oppe.

Det går "fort og gæli" for seg, selve inseminasjonen tar et halvt minutt og du står påkledd ute i resepsjonen igjen etter to-tre minutter. Dette passer meg perfekt, men andre vil gjerne ha roligere omgivelser og bedre tid til samtaler som f.eks. på Stork.

Jeg har også inntrykk av at de er en av de rimelige klinikkene i Danmark, 2300 dkk for inseminasjon med donorsæd. Men dette har jeg ikke undersøkt så nøye hos de andre.

Siden det er en legedrevet klinikk kan de kun anvende anonyme donorer, så om du vil ha en åpen må du bruke en jordmordrevet klinikk.

Dette er min erfaring, og jeg er altså mer enn fornøyd med CFC. Ja, bortsett fra at de ikke har gjort meg gravid ennå da, men det kan jeg nesten ikke skylde på de (dessverre) ;-)

Jeg hadde 5 inseminasjoner ved Stork klinikk. Jeg trivdes godt der. For det første har de nå fått fine, stille lokaler midt i sentrum av Køben. Man føler seg vel mottatt og atmorsfæren er rolig og avslappet. Ser det er mange som mener at man blir dullet med hos Stork, men det er ikke helt slik. Filosofien hos Stork er vel heller at man skal kunne komme til dem og lage barn i en rolig atmosfære og få en ro over hele "greien". Det passet meg glimrende, jeg har god tro på at det å la skuldrene senke seg litt når man "lager barn" er fordelaktig, om ikke for andre så for hun som ligger der og ønsker å bli mor.

Litt dyrt hos Stork i forhold til andre steder, men jeg stortrivdes der. Ble derimot ikke gravid og måtte til CFC for IVF. CFC er en helt annen opplevelse og jeg følte ikke jeg ble lyttet til der. Og det synes jeg er feil når man tross alt legger igjen nærmere 20.000 kroner for en IVF hos dem. Men lyktes på første forsøk med IVF uten at jeg lar CFC ta æren for det fullt og helt.

Annonse

vi har også vært på stork, og skriver under på opplevelsene til tingeling 71. jeg følte meg veldig trygg og tatt vare på, og etter alt jeg har lest vet jeg at cfc ikke ville vært noe for oss. vi er nå 6+4 etter tredje insminasjon på stork, og skal til å reservere sæd til søskenforsøk! jeg anbefaler virkelig stork på det varmeste, selv om det er litt dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...