Gå til innhold

salami og gravid!!! er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg var å spiste lunsj hos en veninde her i dag, der la jeg altså på ost og salami på rundstykket mitt. Jeg var i ferd med å ta en bit da jeg kom på at det er farlig å spise salami og slikt, heldigvis at jeg kom på det!

Så jeg tok av salami skiven fra rundstykket og spiste . Men på vei hjem begynte jeg å bli litt nervøs ettersom jeg spiste den og salamien hadde ligget på osten. JA dere kommer nok til å kalle meg hysterisk what ever, men jeg blir litt redd for om det kunne ha blit igjen bakterier på osteskiven som jeg da spiste. :( Kan det være noen sjanse for at jeg har fått i meg bakterien fra salamien ? :(

Jeg er redd nå, men det er vell sikkert ingenting å være redd for. Somsagt dere kommer sikkert til å dømme meg å bare slenge dritt men jeg håper noen kan svare meg litt seriøst på dette.

Er i uke 7+5 foresten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143398416-salami-og-gravid-er-dette-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var superduper forsiktig i hele svangerskapet... Spiste absolutt ingenting som jeg var usikker på... Men mistet lillegullet mitt i uke 21 likevel... Så for å berolige deg, det går sikkert bra:) Ikke bekymre deg! Og det er jo ikke alle salamipakker som inneholder Listeria :) Slapp av og kos deg:)

Annonse

23.16

Man skal ikke spise dette selv om pakka er nyåpnet og innenfor dato.. Salami og fårepølse er spekemat, ergo ikke varmebehandlet og kan inneholde både toxoplasmose og listeria!!!

Så det er vel litt dumt å komme med påstander som er motsatt av hva mattilsynet/helsedirektoratet går ut med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...