Gå til innhold

Hvilken av disse jobbene ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Rådgiver på NAV (kundesenter) med kr. 400.000 per år

Konsulent i privat næringsliv der du jobber mest alene og har mye mer ansvar, men også mer utfordrende arbeidsoppgaver og styrer arbeidsdagen selv. 440.000 i året. I tillegg kommer div. goder som fri telefon, internett, bonusordning, diett osv.

Fortsetter under...

Annonse

Jobben på NAV som tryggere og med gode kolleger og støttespillere. Ulempen med den jobben er at det ikke er så store muligheter for å kunne jobbe selvstendig. Det er også dårlig betalt og få goder.

Jobben i det private er bedre betalt og mer utfordrende, men mangler den samme tryggheten, innebærer mer arbeid og mangler tette kolleger og tett oppfølging.

Så hva velger jeg?

Takker for alle innspill!

Hi

Begge er 08.00-16.00 jobber og kan kombineres med familieliv. Den siste krever litt mer tid borte fra hjemmet, men det er ikke et problem siden jeg har mann med gunstige arbeidstider.

Hvilken jobb jeg har mest lyst på er det vanskelige spørsmålet her..:/

Hi

Da sier jeg at hadde jeg hatt samboer/mann så ville jeg valgt den i privat og på meg virker det som om du har mest lyst på den så har dere råd til å ta en sjanse så hvorfor ikke? For det er den du har mest lyst på? ;)

22:39

Annonse

Jobber i det private med liten daglig kontakt med kollegaer. Trodde det skulle bli ensomt, men det er det ikke. Stortrives. Har det fint med de folka jeg møter den dagen, feks kundene mine. Hender jeg må spise lunsj alene, men det plager meg faktisk ikke så mye som jeg trodde. Men så er jeg en person som setter selvstendig arbeid, mye ansvar og ikke rutine-preget høyt på lista mi.

Dette kommer helt an på - hvis du trives med å jobbe alene med mye ansvar er det ikke noe å lure på, da velger du jobben med høyest lønn i det private.

Men siden du stiller spørsmålet regner jeg med at du kanskje er litt i tvil av en eller annen grunn.

Jeg hadde et lignende valg for to år siden, ble headhuntet til et privat selskap hvor jeg i tillegg til høyere lønn fikk en del oppgaver som der og da virket forlokkende.

Jeg må innrømme at jeg har angret mye i ettertid, jeg savner samholdet med kollegaene der jeg jobbet tidligere, og føler meg ofte trist og alene når jeg nå sitter alene på et kontor.

Så nei, for meg var ikke de pengene ekstra verdt det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...