Gå til innhold

Bimkjerringer... Hva er det som feiler dere? Latterlige..og triste mennesker..

Anbefalte innlegg

Eg er ueinig. Eg syns det virkar som om mange kjekke og sympatiske damer brukar anonymforumet jamnleg. Om det til dømes skrives inn om ein nedverdigande episode der nokon har hatt uhell, og ikkje klarte halde på avføringa, så iler 30 damer til og deler sine tilsvarande og pinlege historiar. Alt for at den med det opprinnelege innlegget skal kjenne seg betre og klare le av det heile. (det var ein slik tråd i går). Det er nestekjærleik, i mine auge!

Dei frekke svara som kjem innimellom er ein del av sjarmen med forumet. Ikkje alt er like raffinert, men likevel. Hadde personleg ikkje gidda lese noko her inne om alt skulle vore berre smil og koseprat.

Fortsetter under...

23.27. Du misforstod meg. Jeg mente ikke at alle bimdamer er trollkjerringer..jeg snakker selvfølgelig om de som skriver frekke og fæle svar..

Men jeg syns ikke at de frekke svarene er en del av sjarmen. Er det like sjarmerende i virkelighet og? Om folk hadde svart hverandre slik som enkelte her inne gjør?

Er HELT enig med deg HI. Snakker om mange ufyselige folk som bare MÅÅ spy ut dritt mot andre.

Jeg ser noen av dere skriver at det er bra at det ikke bare er kosesnakk og dulling her inne, men det er vel strengt tatt ikke det det er snakk om her.

Folk må gjerne si sin mening på en saklig måte, det skulle bare mangle at man gjorde det, MEN dere tåpkjerringer som må komme med helt unødvendige, usaklige, og fjærne kommentarer..hva fan??!?! Og her skal det liksom sitte voksne folk, mødre og kommende mødre!

Må bare si at mange av dere skremmer meg! Der sitter dere å svarer tåpelig på seriøse innlegg og spørsmål. Jeg skjønner selvfølgelig at dere gjør det for å provosere, og JA det klarer dere.. GRATULERER!!!

Enjoy your day!!!!

Jeg finner det da litt merkelig at jeg som er en oppegående dame på 40 år takler å være her inne uten problemer, og til og med uten å fornærme noen med svarene mine:) Jeg har vært her mye i åresvis, jeg :)

Tenk at til og med andre enn deg klarer å tenke på andre. Husk bare å skille når du leser innlegg og svar. Noen innlegg hopper du over fordi de er trollerier, og noen svar i alvorlige innlegg hopper du over av samme grunn.

Jeg syns bare det er gøy å få litt spetakkel her inne av og til, slik du gjør nå. Selv uten å mene det, så har du blitt trekkplaster for teite svar her ;) Helt alvorlig. Om du legger ut et slikt innlegg "på vegne av andre"..... ja, da venter det hva som helst her. Og det burde du vite :)

Okey..jeg får bare beklage dette..blir selfølgelig feil å snakke om ulike definisjoner på bitchyn.. Frustrasjonen min tar overhånd her.. Men uansett.. Jeg syns ikke selv jeg er bitchete når jeg angriper trollkjærringene her inne.. Hva du syns om det får være en annen sak.

Og jeg spurte deg om du var et troll.. jeg kalte deg ikke det..og jeg syns svarene dine er saklig.. Tviler på at de som troller her inne bare sitter å skriver frekke svar.. Det går vel litt opp og ned tenker jeg..etter dagsformen..så jo..man kan både være troll og saklig.. til og med i samme tråd.. nettop pga muligheten til å være anonym.

Og ja..jeg lar meg provosere over ufine svar..og grunnen til at jeg lar meg provosere over dine svar.,.er fordi du tilsynelatende setter meg i samme bås som disse trollkjerringene.. Jeg har ALDRI angrepet enkeltpersoner.. aldri... Men jeg angriper gjerne "trollkjærringene"... Så får de som ønsker seg føle seg støtt..men føler noen seg støtt..så burde de kanskje gå i tenkeboksen? hvorfor føler man seg støtt?

Slik det virker på meg.. så kan det se ut som du er en av disse som blir støtt av innlegget mitt.. Men det er bare en magefølelse jeg får..hvorfor skulle du ellers sitte å argumentere i mot noen som prøver å forsvare de som til tider får slengt dritt til seg uten grunn?

Hi

Eg har heldigvis ikkje samme forventningar til menneske på eit nettforum, som eg har til dei eg omgås fysisk. Så sjølv om eg svarar at nei - det hadde til tider blitt dårleg stemning om ein fekk svar på same vis i den verkelege verda som ein får her, så betyr ikkje det at eg endrar meining. At nokon hadde svara meg med at "kanskje du kan prøve med et honkle" uansett kva eg eller andre spurte om hadde blitt enerverande på jobb, til dømes, men er etter mi meining ganske vittig her. Eg vil råde deg til å oversjå det du syns er for gale. Det er ikkje verdt å "gå seg opp" over.

Annonse

Men det at du bruker ""kanskje du kan prøve med et honkle" som eksempel her viser jo bare at du fortsatt ikke er med på hva jeg forsøker å få fram i tråden..

Jeg snakker om skikkelige ekle og fæle svar.. Svar som kan få hvem som helst til å bli sjokkert over grusomhetene folk kan lire av seg. Jeg driter i de som er usaklige og tullete.. og de som skriver honkle kommentarer..jeg snakker om de som skriver at folk bør henge seg.. at musa til folk sikkert råtner.. at noen bør sterilisere seg og aldri få barn fordi de ble gravid etter en natt på byen.. eller at man uansett grunn burde få barnevernet på nakken..

Mener du at det er greit at folk skriver slike ting?

Eg forstår godt kva du meiner. "honkle"-dømet var berre for å illustrere at det er ulike spelereglar på eit anonymforum og i den verkelege verda. At nokon anbefaler andre å sterilisere seg etc er sjølvsagt ufint, men eg held fast ved at eg bryr meg lite om det. På same vis som at eg ei heller gidd bry meg om at den som starta denne tråden/du kallar brukarane av forumet "triste", "latterlige" og andre negative omgrep. Begge deler fell under det eg tidlegare nemnde som "lite raffinert".

Eg les mykje på dette forumet og let meg stort sett underhalde, ofte av det som er frekt, men litt meir elegant frekt gjerne. Det står ofte negative saker her som eg kunne ha kjend meg råka av, men det gjer eg då altså ikkje. Det som er skikkeleg ufint her er som oftes så usakleg at eg har vanskeleg for å sjå føre meg at det er mange som bryr seg oppriktig om det.

Ok..forstår hva du mener..

Men forskjellen mellom meg og enkelte andre da..inkludert deg er at jeg blir ille berørt på vegne av andre..og lei meg..

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.. Det er vel lov å bry seg? Selv om dette er et forum? Det sitter jo ekte mennesker bak anonymknappen..som i flere tilfeller tar seg ordentlig nær av det som skrives her inne.. Og jo..jeg vet med sikkerhet at det er flere her inne som bryr seg oppriktig om det.. En kan jo spørre seg om hvorfor de velger å legge ut sensitive spørsmål..og enkelte vil jo hevde at de da får tåle å få svar på tiltale..uansett frekkhetsgrad.. JEG er IKKE enig i dette.. man kan da vitterlig oppføre seg ..forum eller ikke forum..

jeg bryr meg på vegne av andre.. og jeg skulle ønske flere gjorde det samme..

Jeg er så enig, HI!!!

Heftige diskusjoner - ja takk!!!

MEN, det er desverre en del her inne som synes å finne glede i å tråkke på folk som kanskje allerede sliter og har det vanskelig.

De som gjør dette viser så altfor tydelig at de ikke har et snev av empatiske evner eller medfølelse for andre medmennesker. Tidvis kan det virke som om de nyter sin egen ondskap mot de som faktisk tar opp noe for å få hjelp. Noen finner desverre glede i å tråkke på andre.

Men det sier mer om dem selv enn den de angriper! Skremmende at de som er styggest mot andre faktisk har barn eller kommer til å få det. De kommer gjerne med argument om at de har alle de riktige følelsene for de som står dem nær... men slike holdninger som noen viser her er så ille at det må være grunnfestet i dem - hvis ikke hadde de ikke greid å være så totalt ufølsomme mot personer som stiller ærlige spørsmål og kanskje trenger hjelp.

"Trolling" som viser humor og som ikke skader noen er morsomt. Ironi kan også være morsomt, men har ofte lett for å bli misforstått på skrift.

Når det er sagt så synes jeg også at det finnes mange gode personer her inne som viser humor, alvor og omtanke med hverandre og er med på å gjøre forumet bra og spennende! :)

Jeg vil ha et diskusjonsforum med stor takhøyde ift tema og form - men spar oss for bevisst ondskap!!

Vil ikkje sei at eg er ein person som toler urett som begås mot andre. Eg har hatt verv og vore tillitsvald etc i årevis, gått i demonstrasjonstog ++. Det har uansett lite med saken å gjere. For alt me veit jobbar fleire av dei som er frekke her frivillig på suppekjøkken annakvar helg. Eg er ikkje ueinig i grunntanken din, men trur du kjem lengre med rettferdighetssansen din om du vel å nytte den til noko utanfor denne nettsida her.

Om eg hadde skrive eit sensitivt innlegg her og fått femten gode svar med velmeinte tips og råd, og eit om at musa mi held på å rotne, så hadde eg teke til meg råda og ignorert det frekke. Om eg på eit anna innlegg fekk massiv tilbakemelding på at eg burde meldes til barnevernet, så hadde eg forhåpentlegvis teke det til meg. Då var det kanskje noko gale med meg og mine metodar i utgongspunktet.

Jeg snakker selfølgelig om det som skjer her på forumet..og ikke ellers..

Men selv om du klarer å ignorere det ene ekle innlegget, betyr det da at alle andre klarer det samme? Kan du være sikker på det? Jeg vet om jenter her inne som tar seg nær av slike svar.. uansett mengde. (Virkelige ufyselige og ondskapsfulle svar..så vi har det klart fortsatt). I tillegg er det flere innlegg her hvor det ikke kun er ett ekkelt svar.. det er mange...f.eks hun som lurte på om hun burde ta en graviditetstest. De første 3-4 svarene var utelukkende uhyggelige. Er det ok?

Og ang det du skriver om at om noen skriver noe om barnevernet..så ville du forhåpentligvis ta det til deg. Dette viser nok en gang at du ikke har fulgt med på de trådene jeg skriver om. Det er flere tråder, hvor det ikke kan finnes en grunn til at noen burde meldes til barnevernet, hvor mødre eller familier blir trykt ned i søla og skamkjeftet på. F.eks hvor barnet legger seg kl 21 i stedenfor 19.30.. eller hvor barn får for mange is. Det er en ekstrem høy faktor av "liksompoliti" og trollkjerringer som tror de kan sitte å skrive akkurat hva de føler for...når de ønsker det selv. Og igjen, for sikkerhetsskyld vil jeg nevne at jeg snakker om ekstremtilfellene.

Og jeg bruker min rettferdighetssans like mye i den virkelige verden som her på forumet...og etter å ha lest litt her i noen mnd så fant jeg ut at det var på tide å skrive noe om det. Og jeg finner virkelig INGENTING galt i at jeg bryr meg om det.

Hi

Annonse

jeg gidder ikke å lese innlegget ditt HI, svarer på overskirften.

Jeg var bimjente, nå er jeg dibjente. Jeg er ikke latterlig. Vel, jeg kan le og tøyse... jeg er ikke trist. Jeg svarer ordentlig her inne. Jeg er aldri stygg mot noen, heller motsatt.

*Vær som andre, som du vil de skal være med deg !!!

*For å få vakre lepper, må du si vennelige ord

Det er jo supert at du er hyggelig anonym 10.37! =)

Og innlegget er ikke myntet på alle jentene her inne.. Det var myntet på de som er ekkel.. noe du ville ha vist om du hadde lest hele innlegget..

Uansett.. jeg og du er helt enig! =) Og det er kjempetrist om folk her inne er stygge mot deg.. det er det jeg syns er noe dritt her inne.

Ha en flott dag..

Hi.

Nei, jeg setter deg overhodet ikke i noen bås. Jeg påpekte bare ironien. Jeg påpeker ironien helt uten at jeg kjenner meg provosert over denne tråden overhodet. Jeg er nemlig enig i at det er mange mennesker her inne som oppfører seg på en måte som jeg mener ikke roper moden oppførsel. Jeg mener også at folk her inne er mestere på å vri på andres meninger i innlegg for å ha noe å kritisere andre på. Derfor har jeg lært at det er uhyre viktig å skrive både korrekt bokmål, samt å ordlegge seg så til de grader nøye at det rett og slett ikke er åpenrom folk feiltolkninger.

Til og med da blir man selvfølgelig kritisert, gjerne med at man er nedlatende eller noe, men det skriver jeg over på anklagers kappe. Selvtilliten til anonyme mennesker kan jeg ikke gjøre noe med.

Jeg blir også provosert når ett menneske blir kritisert i en tråd, det være seg HI, bloggere eller "unge mødre". Jeg utstår ikke mobbing som følge av andres mindreverdighetskomplekser og jeg sier ifra i alle. Ja, jeg kan nok bli oppfattet som stygg i kjegtet her og der, men da mener jeg det også så det går ikke inn på meg om noen reagerer for da er det fortjent og de vet det egentlig og gjør de ikke det så er det bare trist - for dem og de rundt dem iallefall, jeg bryr meg ikke.

I overskriften din viser du til alle her inne og det syns jeg rett og slett er feil av deg. Har lest litt nedover og det virker som du er både kjerring og latterlig selv.

Hilsen ei som er lei innlegg som ditt.

Jeg er enig med HI,det er veldig mange her inne som bare vil krangle.Jeg prøver ofte å skrive seriøse innlegg uten å være ei fi**e og de blir ignorert.Det som blir fulgt opp i trådene er det man kan kjefte om.

Det er veldig trist,men man blir vandt med det.

"I overskriften din viser du til alle her inne"...

må le litt når du sier det sånn, følte du deg truffet??? hvis du legger godviljen til så , så forstår til og med du også at overskriften IKKE er rettet mot ALLE her inne!! Du skjønner at det er rettet mot de som ikke kan oppføre seg som normale folk!

snakker om å MÅ finne noe å bitche på

Helt enig med deg anonym 12.47

Jeg tror ingen her tror innlegget er rettet mot alle sammen... Og er man usikker så får man heller lese hele innlegget da..,og ikke bare overskriften.

Og vet du en ting du anonym litt lenger opp her. om du er lei innlegget mitt eller meg..det gir jeg F i ..for jeg er dritlei av de som skal være ekle mot andre...

Og er du så lei..så får du heller la være å lese da?

Hi.. til anonym et par hakk opp her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...