Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært prøvere i akkurat 1 år, så er vel dermed sliter. Ble gravid i april, mistet i juni. Har bare hatt 3 sykluser siden pilleslutt, 5 uker etter MA har jeg fremdeles ikke fått mens. Stiller jeg som kandidat til Pergo? Går man via fastlegen å får henvisning til gyn, eller kan fastlege skrive ut resept?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann :) Du stiller nok som kandidat til Pergo, siden du bare har hatt 3 sykluser siden du sluttet på pillen, og pergo stimulerer eggløsningen.

Det er vanlig å måtte henvises til gynekolog for å få pergo.

Om jeg var deg ville jeg spørre gynekologen rett ut om å få prøve pergo. Jeg ble henvist til gyn av fastlegen min for utredning, og der ble både jeg og mann sjekket uten å finne noe gale, jeg hadde eggløsning og mannen hadde ok sæd. jeg tok også lap. operasjon for å sjekke om egglederne var åpne(noe de var). Neste steget til gynekologen min var å sende oss til prøverør. Jeg hadde da selv hørt om pergo, og lest at det kunne hjelpe i tilfeller selv der eggløsning fant sted, og fortalte dette til gynekologen. Jeg fikk da prøve pergo, og det klaffet på første forsøk, termin i dag :)

Lykke til :)

Takk for svar:-) Jo mer jeg leser, jo mer tror jeg at Pergo er tingen for meg:-) I og med jeg har vært på gravid, vært på UL og sett bankende hjerte hos den lille, vet jeg jo at jeg har åpne eggledere og at samboers sæd er ok. Hadde også en kjemisk gradviditet tidligere i uken (ikke hatt mens siden MA så egget klarte nok ikke feste seg). Så jeg tror nok bare at det er selve eggløsningen min som er problemet. Har bestilt time til privat gyn i neste uke, og skal følge rådet ditt å be om pergo:-)

Så gøy å høre at det klaffet for dere:-D Gratulerer. Men jeg lurer også på om en blir lettere gravid når en går på Pergo? Selv om en har EL så er det jo bare ca 30% sjangse for at det resulterer i gradviditet? Føler det er så mange som sier de ble gravide på første omgang med Pergo:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...