Gå til innhold

Lite liv, blir litt stressa nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35. I dag syns jeg det har vært så rolig i magen min. Har jo holdt på med diverse prosjekt (skrudd kommode, heng opp klær etc....) så ligger jo ikke rolig og venter hele dagen. Har kjent små dult flere ganger, men er liksom ikke noen sånne gode spark som gjør at man vet at alt er vel. Har spist non-stop og et glas med oboy, men fortsatt bare små dult. Er jo mindre plass der inne men skal det ikke være litt mer. Skal til lege i morgen så får vel spørre da.... Er 2,5 timer til sykehuset (hver vei) så er liksom ikke bare å kjøre inn for en sjekk heller.... Med til historien hører til at jeg fikk en liten jente på 2 kg til termin for 4 år siden. Hun hadde ikke fått nok næring, stakkar. Hadde høyt blodtrykk da, og infarkt i morkaka. Legetimen i forige uke hadde jeg høgt blodtrykk pga uvi. Er rett og slett litt nervøs nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvilket sykehus du hører til...?

Skrevet

Kvinneklinikken, Bergen, Har du noe erfaring derfra?

Skrevet

Når du har fått en så lliten baby ved forige svangerskap skulle du jo ha hatt ekstra oppfølging!!

Jeg fikk en gutt på 2 kg i uke 35, med svangerskapsdiabetes og fikk streng beskjed om ekstra oppfølging ved dette svangerskapet. Er på UL hver tredje uke og sjekker blod gjennomstrømning og vekst hos fosteret.

Da jeg var på kontroll fikk jeg beskjed om at mindre bevegelse og store forskjeller i bevegelsemønsteret tyder på at de får mindre næring og fikk streng beskjed om å ta kontakt med en gang det var endringer.

Men selvfølgelig vil bevegelsene etter hvert gå fra spark til bare "Bevegelser" da det blir trangt om plassen. Men jeg hadde ringt til det nærmeste sykehuset/der du skal føde og snakke med de og høre. Kan jo høre de vil ha deg inn på en UL og sjekke.

Jeg har de siste tre dagene hatt mindre bevegelser fra tulla i magen, men merker henne til spesifikke tider på dagen/natten og har da prøvd å ikke stresse over det for jeg skal på UL i morgen tidlig. Så jeg får se i morgen hva de sier.

Mest sannsynligvis er alt i orden, men det er bedre å ringe og snakke med føden en gang for mye enn en gang for lite. Lykke til!!

Skrevet

Jeg hører også til KK på Haukeland og får alltid gode svar og liker folkene der veldi godt! :D

Skrevet

Nei, beklager.... Bare tenkte i tilfelle du hørte til Haugesund. Fikk akkurat beskjed fra jordmor i dag, at dersom jeg skulle bli bekymret pga lite liv så skulle jeg ringe fødeavdelingen. De tok alltid dette på alvor, og sjekket den gravide. MEN det var svært sjelden at det var noe galt når gravide kom inn for sjekk med denne bekymringen. Anbefaler deg å ringe KK, Bergen, og dersom de mener du bør sjekkes så tar du turen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...