Gå til innhold

Hvordan kan jeg ta knekken på disse bananfluene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

prøv å fange de med støvsugeren - bare støvsug i luften der hvor de er, så får du en god del

sett frem en skål med zalo-vann, det lokkes de til og drukner

så er det noen flere smarte tips som jeg ikke husker i fartne, men google er som alltid en strålende oppfinnelse (men ikke gå for radar insektspray, den er ikke helt god å bruke selv om den er effektiv)

Jepp. Hadde bananflueinvasjon i fjor. Fikk tips om å sette ut små shotglass (eller liknende størrelse), med en blanding med eddik og zalo. Det funker!! Satte ut flere glass på kjøkkenbenken og ett på badet. Problemet var helt borte i løpet av 3 dager og har ikke sett en bananflue etterpå.

Det hjelper ikke bare å drepe dem man ser... man må fjerne årsaken til at dem er der... gammel frukt framme? Dårlig jord i blomsterplantene inne? Annen gammel mat? Søppendunken? Matrester?

Gammel frukt kastes, samme med gammel mat, matrester må ut, søppeldunken vaskes og blomsterjorden kan sprayes med salmiakvann.

Jeg satt ut mange glass med rødvin i rundt omkring i huset. Oppå glassene satt jeg plastfolie og stakk hull i denne med en gaffel. Fluene ble tiltrukket av rødvinslukten og krøp oppi glasset, men kom seg ikke ut igjen. Glassene sto fremme 2 ukers tid og fluene ble borte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...