Gå til innhold

Dere i tredje termin, hvor mye gjør dere av husarbeid osv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasket og ryddet som normalt. Alle tre svangerskapene. Mannen vasket et eneste gulv i huset. Jeg gjorde for øvrig det meste som normalt, bortsett fra at jeg ikke løp etter 7 mnd gravid grunnet at det var ubehagelig.

Mannen gjør det meste! Men må sies at vi også har vaskehjelp da.

Jeg kan vaske litt tøy innimellom, rydder kanskje litt på kjøkkenet og det hender jeg lager middag en sjelden gang. Har sterke bekkenplager og må ta det veldig med ro. Mannen er ordensmenneske så alt er helt på stell.

Annonse

Siden jeg har kraftig bekkenløsning (siden 2. trimester) så lager jeg helst bare middag og tørker litt støv, henger opp klær. Mannen min tar seg av det meste siden jeg blir invalid bare av å vaske badegulvet som er ca 6 kvm. Jeg har måtte sette ned krava siden jeg ikke gjør alt selv. Er vanligvis perfeksjonist og liker å ha det rent og ryddig, men det kan jeg ikke forvente nå som jeg ikke kan delta.

Pga kraftige bekkensmerter gjør jeg mye mindre enn jeg pleier. Nå vasker jeg klær, lager middag og tørker støv i høyder som gjør at jeg ikke trenger å bøye meg. Jeg støvsuger litt om hybelelefantene blir alt for store (orker ikke mase på mannen min og har "ser" ikke støvet like godt som meg..). Ellers har jeg to stebarn på 8 og 12 som har blitt veldig flinke til å rydde ut av oppvaskmaskinen og ta ut søppel!! Og mannen min går tur med hunden, selv om hun er "min". Hadde jeg klart mer ville jeg gjort mer, for jeg er dritt lei av å være rolig hele tiden! Nå kan baby komme snart synes jeg!!

vasker klær, bretter de og rydder de på plass (fire barn og det femte på tur om mindre enn 8 uker). rydder kjøkken så ofte jeg klarer. rydder stue, bad og soverommene.. støvsuger sjeldnere, vasker enda sjeldnere..

mannen er superflink til å se hva som må gjøres og har faktisk ikke i dag klaget en eneste gang på alt som havner på han pga seteleie-baby og hode til barnet mellom ribbeina mine, som gjør at jeg må ta en del hensyn for ikke å få vondt.. bekkenløsning omtrent hver kveld hvis jeg har stått lenge for å greie med mest mulig...

har hatt det vondt inni meg lenge pga jeg bidrar mindre enn jeg er komf med.. og i dag var dagen kommet for å få kritikk utenifra i tillegg til all kritikken jeg gir meg selv. HURRA!

Jeg prøver å holde klesvasken på et slikt nivå at barna alltid har rene klær til barnehagen, jeg setter stort sett kopper og kar i maskinen og tar de ut igjen når de er vasket, jeg vasker gulvet en gang i uken, og da er det heeeelt nødvendig desverre, og da har jeg vondt vondt vont etterpå. Ellers så syns jeg vi har det både rotete og alt, men jeg greier bare ikke ta grep om det nå.

Jeg har 2 gutter på 3 og 4 og jeg har termin om ei uke.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...