Gå til innhold

Hva er riktig her; gjelder nabo og gjerde

Anbefalte innlegg

Naboen vil sette opp et gjerde mellom oss og han. Han vil gjøre dette for at vi (og folk som er på besøk til oss) ikke skal benytte den oppkjørselen mellom husene. Vi har en annen oppkjørsel på andre siden av huset som vi alltid bruker, men han vil nå sette opp et gjerde mellom oss allikevel. Han må kjøre over vår tomt for å komme ned på veien han eier de siste 5 meterene av.

Det er helt greit for oss at han setter opp mur og gjerde, men han mener at vi skal betale halvparten og at vi skal hjelpe til med å sette det opp. Hva synes dere om det? Skal vi måtte betale for dette når det er han som ønsker å få satt det opp?

Fortsetter under...

Ja, det har han sannsynligvis...Ikke så lenge siden vi kjøpte huset, men mannen min mener at han har det.

Kan du forklare meg hvorfor vi må dele på utgiftene? Jeg mener at når han vi sette opp gjerde, så må han betale for det. Hvorfor er det ikke slik?

Om dere skal være med å betale, så skal dere også være med på å bestemme hvilket gjerde og hvilken pris. Han kan ikke bare sette opp gjerde til hvilken som helst pris, og forvente at dere betaler.

Naboen her bestemte seg for å sette opp hekk, uten å ha snakket med meg. Greit det, og hun spurte ikke meg. Ei heller ba hun meg være med å betale.

Grunnen var litt som hos dere - hvem ferdes over nabogrensen? Her var det barn hun ville stoppe fra å gå i hennes overgrodde hage. Greit det.

Hadde hun bedt meg betale, så hadde jeg bare sett rart på henne, for jeg tenker at barn kan da få lov til å gå fritt, eller? Sur dame, men rettferdig ;)

I dette tilfellet er det ingen som ferdes over nabogrensen. Ungene våre går alltid den andre veien, og ingen kjører der borsett i fra han selv, så vi skjønner egentlig ikke poenget med å sette opp gjerde, men de vil vel sikkert ha eiendommen sin mer avskjermet fra vår, ikke vet jeg...

HI

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...