Gå til innhold

Forventer dere at foreldrene deres bidrar med utstyr til babyen?

Anbefalte innlegg

Leste gjennom den tråden til hun som er fornærma over å bare ha blitt tilbudt gamle møbler, når hun ønsker seg nye. Ser ut til at noen får utstyr fra de kommende besteforeldrene og andre ikke.

Men går folk rundt med forventning om å få utstyr, evt penger til utstyr?

Jeg forventer at vi kommer til å måtte kjøpe tingene vi trenger til babyen selv, men at bestemødrene kaster seg over strikkepinnene når fødselen nærmer seg. Det å kjøpe ting har vel ingen ting med å involvere seg å gjøre? Det kan man jo likegodt gjøre selv..

Derimot regner jeg med at de henter ned tripptrapp-stol o.l. fra loftet slik at de har litt utstyr hjemme hos seg selv så det blir lettere å komme på besøk..

Fortsetter under...

Nei, jeg forventer ikke noe av noen som helst, ang hva som helst. Annet enn at det offentlige gjør som det skal når det trengs. Og ellers andre jeg betaler for tjenester.

Å forvente setter jeg sammen med å ha krav, og det holder jeg meg for god til når det kommer til de som ikke trenger gi meg noe som helst. Som voksen skal en stå på egne bein, og ikke forvente at noen hjelper en med noe som helst.

Men glad blir jeg om noen tilbyr :)

Abselutt ikke!

Forøvrig så synes jeg det er helt latterlig hvor mye noen besteforeldre bidrar med! Mine foreldre har vogn, barneseng og seng til de større ungene mine. Barnestol og et hav av leker + massevis av klær til når de kommer til oss... De kjøper jo ting og gaver til ungene, men faktisk ikke noe utstyr til noen av de mens jeg gikk gravid med de....

Ikke noe forventes, men alltid gledelig når hun kommer med dyre saker som trengs ;)

Nei, vi forventet ikke utstyr og penger til innkjøp. Men den kommende mormoren strikket som bare det, mens morfar kjøpte redningsvest - for det måtte babyen ha (de bor ved sjøen)

Svigers strøk dåpskjole og kom med pengegave når babyen var født. Da kunne vi selv velge å kjøpe noe vi trengte, eller spare pengene til baby. Koselig det.

Den gamle grindsenga ble hentet ned fra loftet hos mine foreldre, etter mitt ønske .Pappa kunne ikke skjønne hva jeg skulle med den gamle senga da men :-) Gutta mine sov i en knæsj rød grindseng, dog med ny madrass. Koselig synes jeg.

Men da det viste seg at den staselige bagvogna som vi hadde da vi var små, hadde blitt kastet på dynga under en opprydning ble jeg lei meg. Riktignok hadde min tante overtatt den, men de så ikke bruksverdien i noe så gammelt.

Det var en nyyydelig svithun vogn, med store hjul og understel i krom. Jaja.

Jeg forventet ikke at vi skulle få utstyret til babyen nei. Det er vi som er foreldre og som skal dekke barnets behov for utstyr.

Men vi ble veldig glade da det ene besteforeldreparet tilbød seg å kjøpe bilsete. Det andre besteforeldreparet kjøpte en babybjørn bæresele. Også kjøpte de noen få klesplagg. Ingen av besteforeldrene her er sånne som overøser barnet med gaver og det forventer jeg heller ikke.

Det jeg derimot ønsker (forventer?) er at de bruker tid med henne, er interessert i hennes liv og hverdag og er tilstede for henne.

Annonse

Jeg har ikke forventet noe som helst. Men besteforeldrene har ved alle mine 6 barn ønsket å kjøpe en litt større ting i gave utifra hva vi har ønsket oss/trengt. Om de ikke hadde ØNSKET dette, hadde vi selvfølgelig ordnet det selv og vært like glade for det...;)

Bikket 22 når jeg fikk første barnet, og hadde ingen forventning til noe fra noen, det å få barn var jo jeg og samboeren min som valgte, ikke våre foreldre eller søsken. Ble veldig overrasket når svigers kom med lammeskinn fra egene sauer, og når min mor og far ga oss noe klær og små plukk ellers! Var totalt uventet, og veldig koselig å få.

Jeg forventer at foreldrene mine kjøper noe til barnet mitt fordi det er vanlig. Hva det er kan jo variere. De kjøpte det første sengesettet til barnet mitt og de kjøpte bæreselen til mitt barn. I tillegg har de kjøpt et og annet plagg og leke. Jeg la ikke fram krav om noe av delene, men de tilbudte seg å kjøpe det. Jeg visste ikke hva de ville kjøpe, men jeg forventet NOE.

I tillegg forventer jeg en gave når noen kommer på barselbesøk. Trenger ikke være mye, men fordi det er vanlig så forventer jeg noe. En venninne hadde strikket en lue, flere venninner kjøpte klesplagg, en annen hadde heklet. En kom uten noe. Det hadde jeg ikke forventet. Fordi det er uvanlig.

Drar jeg på barselbesøk så er det for å se det lille nusket og fordi det er koselig å gi en gave. Og siden det er vanlig så drar jeg ikke uten.

Altså tror jeg en hel haug med folk forventer gaver til den nyfødte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...