Gå til innhold

Hjelp!:( legevakten vil ikke ta meg inn.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt sterk hodepine siden morgenen, og nå for ca en time siden begynte jeg og blø kraftig neseblod!

Ringt legevakten, og de sa at det var mange på venterommet og at de ikke hadde mulighet til og ta meg inn, og at jeg heller fikk gå til legen imorgen. Har tatt smertestillende, men det hjelper ikke:( har aldri blødd fra nesen så mye og lenge før:(

Fortsetter under...

Da ringer du direkte til akuttmottaket på sykehuset nærmest deg. Hvis du forklarer at du har blitt nektet å komme på legevakten (som forøvrig er heelt på trynet, og skikkelig uproffesjonelt)tenker jeg at du får enten komme rett til de, eller de ringer legevakten din, og vakthavende vil få så øra flagrer.

På en eller annen måte skal du få blitt sjekket! Og forrsten, masse god bedring, og lykke til :)

Huff, nå får jeg litt vondt i magen. Tror dere det kan være alvorlig??

Er litt flaut hvis jeg ringer sykehuset å så er det ingenting. Men synes jo selv at det er ekkelt... Jeg får kanskje ringe og høre. De mente på legevakta at så lenge jeg var såpass oppgående at jeg kunne ringe og kjøre bil, så kunne det vente til imorgen.. :o/

hi

Vil det si at de som allerede okkuperer venterommet ikke kan kjøre bil?

Men er det veldig praktisk å kjøre bil når du blør så mye da?

Bedre å få sjekket ut hva det kan være nå, enn å vente til i morgen synes jeg. Sikkert lurt å få en annen vurdering og.

God bedring.

Annonse

"såpass oppegående at jeg kunne ringe selv og kjøre bil, kunne det vente til i morgen" ??? Jaja, samboeren min kjørte seg selv til akutten da blindtarmen var kjip..ble kasta i senga og de løp inn på operasjonen med han, for den hadde sprukket! Han trodde virkelig ikke det var så ille. Selvfølgelig trenger det ikke være noe farlig, alvorlig, eller i det minste skadelig. Neseblodet kan f.eks komme av varmen+hodepine+smertestillende (smertestillende gir ofte tynnere blod)..da kan det virke som det blør mye.

Men jeg har da lært at hodepine etterfulgt av vedvarende neseblod bør sjekkes kjapt!

Annonse

Er det mulig?

Da hadde jeg blitt så provosert at jeg hadde ringt 113 og sagt:

"hallo, jeg tror jeg trenger en ambulanse til sykehuset jeg. Og så forklart hva som er galt og hvordan du føler deg og at du er redd.

Du ser jeg fikk ikke komme inn på legevakten, og jeg har krav på øyeblikket hjelp når helsetilstanden min er blir forverret/alvorlig."

!!!!

Nå er det vel ikke slik at man akkurat kan bestille en ambulanse på lik linje som man bestiller en taxi da... unge, friske mennesker som blør neseblod og har hodepine er sjelden livstruende.

Men når det er sagt så kan ikke en legevakt nekte deg helsehjelp. Alle har lov å komme til legevakten dersom de føler at de trenger legehjelp. Så erd et opp til sykepleieren i mottak å foreta en triagering.

Så reis ned dit du!

Hilsen ei som jobber på legevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...