cec26 Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Vi har 3 barn, 6,4 og 2 år.( alle er gutter ). vurderer å få nummer 4;) Plass i huset, 7 seter har vi og flinke besteforeldre rundt oss;) Har bare litt tanker om hvordan det vil være og ha 4 barn i forhold til 3 barn. De vil jo bli ganske tette i alder. Og er overgangen stor? jeg syns ikke overgangen fra 2 til 3 var noe vanskelig i hele tatt... men nummer 3 var da også en utrolig snill baby;) Setter pris på om noen vil fortelle meg litt om hverdagen med 4 barn eller flere;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397436-dere-med-4-barn-eller-flere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lissi* Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Har 5 barn:-) Snart 14 og 12 år, 5 og 2 år og en liten på 7 mnd. Synes overgangen fra 2 til 3 va størst. Sikkert p.g.a. at det var så lenge siden jeg hadde hatt en baby i huset:-) Overgangen til 4 og 5 har gått kjempe fint. Har nok litt med hvordan babyen er også vil jeg tro. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397436-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-143397633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fire småtroll Skrevet 13. juli 2011 #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Vi har fire barn, nå er de 10 år, 7,5 år, 4 år og 2,5 år. Jeg synes ikke overgangen til fire var stor, med tre barn er man liksom allerede valgt en livsstil med "mange" barn og ett til spiller liksom ikke så stor rolle for arbeidsmengden. Det vi kjenner på nå er behovene til de to største, det er fotballtreninger, fotballkamper, håndballtrening, turneringer, korsang, dugnader, vennebesøk, bursdagsselskaper og ikke minst lekser. Eldste skal opp i 5.klasse nå og arbeidsmengden i forhold til skole øker veldig etterhvert. Det går veldig fint egentlig, men for å få en mindre hektisk hverdag og roligere ettermiddager har jeg valgt å gå ned i stilling. Jeg jobber nå bare 70%, har 6-timers dager og en fridag i uka. Vi har også prioritert å bruke penger på en vaskehjelp. Så hverdagen er travel, men ikke overveldende. Likevel ser jeg at det blir nok en mer travel kabal å legge når også de to yngste skal begynne på fritidsaktiviteter, men eldste vokser jo også til og kan bruke sykkelen mer flittig (han sykler nå til fotballen i sommerhalvåret) så jeg ser ikke svart på det Det gir absolutt mer enn det koster å ha "mange" barn, jeg har aldri angret og gleder med til fremtiden som både tenåringsmor og etterhvert svigermor og bestemor! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397436-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-143398067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. juli 2011 #4 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg synes egentlig ikke overgangen fra tre til fire var så stor. Som Kristin over her skriver, så er det mer en livsstil å ha mange barn når man har bikket tre, så en til spiller ikke så stor rolle. Det har gått greit, men jeg synes også det har vært tøft til tider. Mye fordi minste har sovet (sover) dårlig om natten, men også fordi hun ikke var planlagt. Vi var ferdig med å få barn etter guttene, og jeg var overhode ikke innstilt på å måtte gjennom enda en barseltid, babytid og småbarnstid. Jeg liker ikke noen av delene. Nå blir vesla 2 år om en måned, og ting løsner litt og litt, men jeg gleder meg veldig til hun blir 3-4 år og vi kan legge småbarnstiden bak oss for godt! Men om du liker babytiden og småbarnstiden og ikke har noe i mot å "begynne på nytt" en gang til, så er det virkelig ikke den største overgangen fra tre til fire. Hverdagen er tidvis veldig hektisk, mye som skjer, og helst på en gang ;-) Men nå som vesla vokser til og ikke er fullt så turbospinnvill lenger, så går det lettere. Den største utfordringen er å finne noe som hele familien har glede av. Det er i underkant av 7 år mellom eldste og yngste, og det er ikke alltid man finner noe som fenger både en snart 9 åring og en snart 2 åring. Dette fører til at vi gjerne må splitte oss opp litt innimellom, men denne problemstillingen møter en vel uansett antall barn så lenge man har barn med stor aldersforskjell. Men, det er mye gøy og kos med fire barn. Det går liksom opp med to og to. Og selv om det blir til at de mest deler seg med de to eldste sammen og de to minste sammen, så leker de også helt på tvers av alder. Det er få ting som slår å stå på kjøkkenet å lage til middagen, og så hører man masse barnelatter fra stuen, kommer inn og ser alle fire barna leke med tepper og puter og ha det så flott sammen :-) Dersom dere har lyst på en nr 4, så hvorfor ikke? Kan hende dere også får på plass en sta liten lillesøster om holder styr på resten av flokken ;-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397436-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-143403061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå