Gå til innhold

Sender dere hjem nabobarn når dere får besøk av andre med barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke brukt gjøre det nei, men mitt barn blir sendt hjem av nærmeste naboer når de får besøk av andre barn. Dvs de få gangene han er hos dem. Ellers går de bare hjem herfra og han får beskjed om at han ikke får leke med dem.

Barnet mitt er bare 4,5 år men er begynt reagere. Ifjor brydde han seg lite, men i år er verre. Så han har begynt sende dem hjem når han får besøk av andre venner. Syn det er vanskelig det der men vil ikke la han være noen nikkedukke heller.

De leker som regel hos oss, er sjelden andre steder. De får spise her når vi griller og sånt, men mitt barn får aldri være hos dem under mat.

Nabobarna her får nemlig selv velge om mitt barn skal få være der om de får besøk. De er bare 4 og 5 år gamle. De er fæl med å eksludere mitt barn men om vi får besøk er de her med en gang. Skal ha is, kake osv når vi sitter ute og kan komme å si" vi vil også ha grillmat". Så snart besøket drar løper de hjem. Og om de er sammen med mitt barn og får besøk får ikke mitt barn være med. Som en annen her nevner; barnet mitt er begynt reagere nå.

Har prøvd snakke med moren men hun sier bare "ja, de er så sta og underlige disse barna mine".

Eneste gangen jeg sender hjem evt. besøk er når barnet mitt får besøk fra farsiden. Det er VELDIG sjeldent og da ønsker alle parter ha litt rask kvalitetstid;)

HI

Annonse

Barna til ene naboen kan være her under mat, besøk o.l. om de vil, da mine barn kan det samme hjemme hos dem. Barna til de andre naboene har jeg begynt å sende hjem, da mine blir sendt hjem derfra.

I begynnelsen gjorde jeg ikke noen sak utav det, men for noen måneder siden spurte jentungen om noe å drikke hjemme hos dem og fikk beskjed om at det ikke var der hun bodde. I forrige uke, da barnas oldefar kom på besøk med en pakke kroneis, sendte jeg hjem disse nabobarna, og moren deres sendte meg en tekstmelding om at det ikke var pent å ikke gi barna hennes is når dem hadde sett isen. Svarte bare at besten min hadde ispakken i hånda da han kom og ikke var klar over at der var "uvedkommende" tilstede, og at det ikke var meningen å friste dem. Noe det jo heller ikke var. Måtte holde meg for å ikke nevne at hun selv ikke kunne avstå vann en gang til et tørst barn...

Plager det deg fortsatt? Du fikk jo mange svar på dette for et par dager siden... Ikke server nabobarna grillmat, de kan fint gå hjem å spise hvis naboene ikke synes det er OK at din sønn spiser hos dem. Samme gjelder is, la dem kjenne på at de ikke får av og til, så kanskje de blir mer innstilt på å dele selv.

Syns du burde fyrt i henne ang. vannet. Jeg ender ofte opp selv som barnevakt for gatas barn da ser ut til å trives med å leke her. Andre barn kan gjerne komme inn i hagen her spisende på is og da gir jeg lett is til mitt eget barn når det passer seg, uten å tilby alle de andre.

Var den til meg(HI) eller noen andre?

Jeg har ihvertfall ikke spurt dette spm her før, har heller ikke sett noen ha denne problemstillingen her inne. Må da vel være lov spørre om noe her selv om en ikke sitter her inne 24/7 slik at en vet andre har stilt lignende spm tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...