Gå til innhold

Greit at barnehage legger ut bilder av barna på Facebook??

Anbefalte innlegg

Har konsekvent ikke lagt ut noen bilder av barna på nettet, men nå har barnehagen begynt...

Den har laget sin egen Facebook side hvor vi foreldre er medlemmer. De legger ut en del interessant informasjon der, og har vært relativt positiv inntil de første bildene fra siste utflukt, osv ble lagt ut...

Er jeg overhysterisk, eller er dette noe jeg kan ta opp med barnehagen.

Fortsetter under...

I begge bhg vi har brukt, har vi fått et skriv der vi må signere for om bhg kan ta bilder av barnet, og om de kan publisere dem i den digitale rammen de har i bhg og på cd som foreldrene kan låne hjem og kopiere.

Rart om de gjør det uten å ha sendt ut skriv i forkant.

Det hadde jeg ALDRI godtatt, men nå har jeg sagt at barnehagen ikke får legge ut noen bilder av barnet mitt på nett(ikke engang på hjemmesiden deres)

Så lenge jeg ikke har bilder av mitt barn på facebook selv så får heller ikke barnehagen ha :)

Dere som foreldre skal godkjenne alt som gjøres med bilder av barna deres og om bilkjøring, buss, turer til sjøen, bading i bhg osv.. Har dere ikke fått et slik skriv så må dere si ifra med en gang og be om at bilder slettes!

Hvis dere har skrevet under på noe slik så kan de legge ut bilder =)

At det går an å være så hodeløse. Jeg hadde reagert pronto! Her har bhg hjemmeside, men da har også alle unike brukernavn og passord.

Er år siden jeg var innom, da det tok lang tid før den kom igang.

Annonse

Jeg jobber i barnehage og vi legger aldri ut bilder av barna på nett. Bildene vi har på hjemmesiden viser kun barn bakfra(ugjenkjennelige) eller nærbilder av feks en hånd med blomster eller billen vi fant på tur. de beskriver mer enn godt nok hva vi gjør i hverdagen.

Syns det er sjokkerende at en barnehage legger ut bilder av barn på Facebook når så mange foreldre er i mot å legge bilder ut på nett.

http://www.datatilsynet.no/templates/form____2486.aspx

Anbefaler dette heftet på det varmeste. Be barnehagen bestille!

Det synes jeg ikke er greit. Om man legger ut bilder på Facebook har man godtatt å gi rettighetene til bildene til FB. Synes det er en uting å legge ut bilder på FB, er svært restriktiv på bilder som legges ut selv.

Synes det er rart dere ikke har måtte signere på at dette er greit. Vi måtte signere både på at det var ok med tur i bil, båt, bilde i media etc. Ta det opp med styrer om dere ikke har fått et skriv om dette. Du kan uansett be om at de ikke legger ut bilder av poden på FB. (tenker bare på meg selv, hadde ikke om det fantes masse bilder på nettet som foreldrene mine hadde lagt ut da jeg var mindre..

Barnehagen på facebook?? Bare det er useriøst syns jeg.

Jeg hadde aldri godtatt at barnehagen la ut bilder av mitt barn på fb.

Ei passordbeskyttet hjemeside er greit nok,men fb er så stappfull av virus og alskens mulig skitt,så jeg hadde blitt rasende.

Jeg hadde helt klart gitt beskejd. Vi har valgt å ikke legge ut noen bilder av barnet vårt på nett... og vi ønsker heller ikke at andre gjør det.

i bhg vår så har vi fått et skjema der vi fyller ut hva vi synes er greit iforhold til bilder av barna våre...

Ikke overhysteri i det hele tatt!

Har akkurat fått skriftlig svar av barnehagen, via mail, og de la seg flate og sa at vi absolutt hadde et poeng, og at ingen bilder av barna skal bli publisert uten skriftlig samtykke fra foreldrene.

Og godt er det :)

Takk for støtten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...