Gå til innhold

Er det noe galt med spiralen?!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det kan være noe galt med hormonspiralen ... men jeg går ikke til gyn med mindre det er ALLER HØYST nødvendig!! Så da spør jeg her om noen har vært borti det samme...

Når jeg har sex med samboeren min får jeg ofte vondt, nesten som skikkelig kraftige menssmerter (kjenner faktisk ut som etter-rier!!!!).. Dette oftest når han tar meg bakfra eller i det hele tatt kommer veldig langt inn.

Jeg kan heller ikke finne disse "trådene" som man skal kunne kjenne i skjeden. Visste ikke en gang at det fantes tråder, før jeg for noen uker siden hørte om det!

Fikk spiralen for 4 mnd siden ca, og mensen har sluttet helt å komme.

Er det noe galt med spiralen eller er dette helt normalt? Hvordan skal disse trådene kjennes ut og MÅ man kjenne de?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397278-er-det-noe-galt-med-spiralen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare hatt spiral i to mnd selv, så kan ikke så mye...

Men mente at legen sa at det ideelle var hvis trådene surret seg rundt opp rundt åpningen... Da var de ikke i veien. Hvis de ble klippet for korte, kunne de ikke det, og de kunne stikke litt.. Jeg tror kanskje de har rullet seg opp som de skal

Hvor fort mistet du forresten mensen? Jeg har blødd litt disse to mnd, men absolutt ikke mye. Gått fra nattbind fire første dagene til bare vanlige bind og truseinnlegg på slutten. så klager ikke :) men skulle gjerne mistet helt...

Tror det er helt normalt. Jeg hadde skikkelig vondt under og etter sex, føltes som om det var livmortappen som var sår og øm eller noe?

Og trådene må stikke ut for at det ikke skal være et helvete å få spiralen ut, så da må nesten mannen din stikke seg på dem.

En helt normal bivirkning på et oppskrytt prevensjonsmiddel.

Ok takk for svar!

Har du noen formening om hvorfor det gjør vondt, om det har noe med spiralen å gjøre..?

Jeg fikk aldri mensen tilbake ordentlig etter fødselen, satte inn spiral etter 6 uker og da hadde jeg blødd fra og til uansett, men mest de to(?) første ukene etter fødsel. Etter det småblødninger konstant, så jeg måtte hele tiden gå med innlegg/bind. Kjempe irriterende!

Etter innsatt spiran blødde jeg en del(type mensen, men jeg har aldri hatt kraftig mensen da..) i kanskje 5 dager, også litt småblødninger innimellom kanskje til to-tre mnd etter jeg fikk den.. Er ihvertfall ferdig nå, har bare hatt den i fire mnd selv da. Har litt rosa utflod innimellom og går med truseinnlegg hele tiden for jeg hater fukt i trusa, og utfloden er der konstant... Men ingen ting blod, det er ganske lenge siden jeg har hatt!

HI

Jeg skjønte ikke heeelt hva du mente, jeg får ikke alltid vondt bare av og til/ i perioder... Men jeg synes ikke det virker som det har noe med livmortappen å gjøre, jeg får vondt i magen lengre oppe - ja som kraftige menssmerter eller etter-rier! av og til sitter den i korsryggen, men som regel i bunnen av magen, men ikke i livmortappen (tror jeg)

Hva mener du med at mannen må stikke seg på dem? :P Han merker ikke noe til noen spiral sier han, og vi finner ingen tråder altså...

Hvorfor mener du at det er ett oppskrytt prevansjonsmiddel?

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...