Gå til innhold

Har snart hatt mensen i 14 dager?!?! Trenger litt innspill her, gode damer.

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier det meste egentlig.

Dette er tredje mens etter fødsel. De to foregående har vart i ca en uke med normal blødning.

Nå gir det seg ikke. Det sildrer og renner jamnt og trutt hele dagen, og det har det gjort siden fredag 1. juli.

Skifter bind ca tre ganger om dagen. Friskt blod.

Satte inn Nuvaringen 1. juli siden jeg skal bruke det som prevansjon frem til jeg får satt inn hormonspiral. Gynekologen gjorde et forsøk på å sette den inn for noen måneder siden, men jeg har så bakoverbøyd livmor at hun plasserte den rett i livmorveggen (og arret etter hastesnittet) at hun ikke ville forsøke mer før det hadde gått noen måneder til.

Mitt spørsmål er om dette kan være "småblødning" pga Nuvaringen?

Det skal sies at jeg ikke akkurat opplever det som småblødning, og tidligere har jeg ikke reagert slik på Nuvaring.

Noen innspill?

(Skal kontakte gynekologen i morgen den dag, men i mellomtiden er jeg litt nysgjerrig på om det er noen andre som har opplevd lignende).

Takker og bukker for innspill:o)

Fortsetter under...

Har ikke opplevd dette, men du skriver at du har blødd siden 1.juli og at du satte inn Nuvaringen samme dag. Dette er nok ikke tilfeldig!

Tror du bare må få gynekolog til å sjekke den og evt fjerne den om nødvendig...

Takk for svar:o)

Tanken har slått meg, men siden jeg skulle ha mensen 1. juli så er jeg åpen for at det kan være flere forklaringer også.

Morsomme er jo at jeg skal ta ut Nuvaringen fredag 22. juli for å få mensen igjen.

Hvor lenge kan man blø slik uten at det går utover jernlagrene tro?

HI

Jeg tror ikke det er en tilfeldighet at det startet samme dag du fikk satt den inn! Men det er det vel bare gynekologen som kan si noe om, tenker jeg :) Jeg prøvde å lese litt i legemiddelhåndboka på nett nå, men det er ofte vanskelig å finne alle bivirkninger der, synes jeg. Det eneste jeg så er at "udiagnostisert vaginalblødning" er en kontraindikasjon, og at man da ikke bør bruke slikt. Dette vet gyn!

Hvor mye det går ut over jernlagrene og evt problemer med dette kommer vel an på hvor høye de var før dette startet. Hvis du føler du er bli mer sliten disse to ukene så ville jeg ha sjekket blodlagrene hos lege, uavhengig hva gynekologen sier. Har jeg en ekstra kraftig mens så kan jeg merke det på at jeg blir mer sliten og trøtt, og det er iflg min lege at jeg da mister mer blod enn jeg er vant med. Jeg har løst det med å spise mer rødt kjøtt, leverpostei, persille, brokkoli (og en skvett rødvin ;)) de månedene jeg blør mer, og det ser ut til å fungere bra :)

Takker for utfyllende svar:o)

Har lett litt rundt på nettet selv, og er enig med deg om vage funn.

Kanskje greit at jeg har kjørt litt lavkarbo i de siste månedene med masse grønne grønnsaker og kjøtt slik at lagrene nok ikke har vært lave ihvertfall.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...