minni_9 Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Da var jeg her igjen.. Jeg var 10+3 gravid og jeg hadde en SA for 2 dager siden, og har egentlig bare hatt økende smerter.. Var på ultralyd i går, der vi fikk konstantert at det ikke var mye igjen inne i livmoren, og det kom til å ordne seg selv. Problemet er at jeg nå føler at jeg har hatt mer og mer vondt.. Og i dag spesiellt mest på venstre side av magen, føler jeg har en "stein" inni der eller hva en kan kalle det..Ømt når jeg trykker her, og ikke ømt andre steder på magen. Jeg blør fremdeles relativt godt, føler meg ellers ok men bare veldig trøtt..Prøver å holde meg i ro, for da roer det seg litt. Er det jeg som bekymrer meg for mye, er dette helt vanlig etter en SA? Var jo på ultralyd, så dersom det feks skulle være graviditet utenfor livmoren så skulle vel det ha syntes der? Eller må de lete etter dette om de skal finne det? Jeg er ikke så glad i å sitte på legevakten å vente i en evighet, og føler også at dette kanskje er jeg som er hysterisk, så jeg vil helst ikke til legen med mindre det begynner å bli ENDA verre sef.. Håper noen har noen erfaringer de kan dele:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397253-sa-og-senere-smerter-i-siden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg hadde SA i uke 5+4. Hadde veldig sterke smerter natten til mandagen. Begynte å fossblø sånn i 12 tida på mandagen. Da var det ikek så gale vondt heller mere. Og det kom mye ut på en gang liksomt. På tirsdagen stoppe det nesten opp. Da var jeg på UL og legen sa at det var bare bittelitt igjen. Så jeg trodde jo at da var jeg ferdig med mensen. Men nei da, det kommer fortsatt. Og på onsdagen/torsdagen (altså etter UL) hadde jeg også mere smerter enn dagene før. Jeg syntes at det var bedre når jeg var oppreist eller satt. Verst var å ligge. Men dette er jo så individuelt. Jeg tror nok hvis du ble skjekka på UL så er jo det i orden da. Tenk at hele livmorshinna må jo løsnes og komme ut. Aner ikke om den blir tykkere jo mere uker går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397253-sa-og-senere-smerter-i-siden/#findComment-143397285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni_9 Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Takk for svar får satse på det er " normalt" og prøve å ikke bli overnervøs:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397253-sa-og-senere-smerter-i-siden/#findComment-143397314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 13. juli 2011 #4 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei! Jeg hadde exu(svangerskap utenfor livmoren) for noen år siden,og da brukte legen over tre uker på å finne ut om det var en exu. Det hele begynte med at jeg blødde.Jeg viste ikke at jeg var gravid,så jeg fikk en misstanke om at noe ikke stemte,da jeg blødde mange dager.Tok en graviditetstest og den slo ut positiv. Jeg fikk først beskjed om at det var en sa,men så etter noen dager og ny blodprøve som viste en ørliten hcg-stigning,begynte de å lure på om det kunne være en mulig exu i stedet. Jeg har ikke tall på hvor mange ul jeg var på,men de kunne ikke finne noe,så jeg fikk gang på gang beskjed om at det var mest snasynelig en sa. Men hcg fortsatte å stige,og da det var gått tre uker,slo de seg med ro at det var en exu og de fant ikke embryoet for de opererte meg. Den hadde satt seg fast i egglederen,og egglederen hadde begynt å sprekke. Hadde jeg vært deg,ville jeg kontaktet legen så de kunne tatt blodprøver av deg. Synker hcg-nivået er det mest sannsynelig en sa. Har du veldig,veldig vondt,hadde jeg kontaktet legevakta nå med en gang,da det kan være veldig farlig hvis det evt skulle være en exu. Sier ikke det får å skremme deg,men jeg har vært igjennom dette selv,og det er ikke en hyggelig opplevelse,og det er forferdelig vond. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397253-sa-og-senere-smerter-i-siden/#findComment-143398282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå