Gå til innhold

Er det viktig med livsforsikring?

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen eiger ett hus. Vi har flyttet fra hverandre og vi venter barn sammen. Han skal ta over huset. Siden vi hadde kjøpt huset har vi også livsforsikring. Nå lurer jeg på om det er viktig for meg å ha livsforsikringen når jeg ikke er medeiger av huset lenger? Er det viktig kanskje når man har unger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143397239-er-det-viktig-med-livsforsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har livsforsikringen nettopp fordi jeg har gjeld som kan arves(huslån). Og forsikringen dekker huslånet og så er der vel ca 200 000 til overs :)

En trenger ikke livsforsikring, dersom en ikke har arvbar gjeld, egentlig.

Studielån kan ikke arves, så det teller ikke med her.

Jeg vil si at det er like viktig som da du eide hus. For livsforskringen blir en økonomisk trygghet dersom du skulle falle fra for barna dine. Du bør ha en forsikring som dekker uførhet(veldig viktig!), ulykke og død. Uføreforsikring er veldig viktig siden du er alene og har barn. Sjekk vilkårene i forsikringen din. Dersom det er økonomien rundt forsikringen som er vanskelig, får en gjerne forsikringer gjennom fagforening/arbeidsgiver ect som kan være gunstigere.

Om du ikke eier bolig og ikke har forsikring, hva arver barna dine om du dør da? Ingenting!

Om du har en livsforsikring som begunstiger barna dine og du dør, må barna vokse opp uten mamma, men de vil ha en økonomisk trygghet som de arvet etter deg.

Annonse

Det er sinnsykt dyrt å dø i dette landet her. Jeg sitter med det økonomiske ansvaret i et dødsbo nå. Bare begravelsen kom på ca 60 000 og det var ikke noe super overdådig begravelse. Greit å ha en livsforsikring som dekker dette i alle fall..

Du blander nok sammen livsforsikring og gjeldsforsikring NN 00:35...

Gjeldsforsikring er nettopp det, en forsikring som dekker gjelda på f.eks huset, og er bundet opp mot huslånet. Du betaler en viss prosent (eller promille) av det som til enhver tid gjenstår av huslånet.

Livsforsikring vil jo bli barnas arv om du ikke eier noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...