Gå til innhold

Helt utmattet av smerter (bekkenløsning) Alle råd mottas med stoor takk!

Anbefalte innlegg

Er bare i uke 28, slet med bekkenløsning i forrige svangerskap også, men så vondt som jeg har nå var det ikke før på slutten sist!

Alt er vondt, bare jeg skal snu meg i sengen, eller gå et par skritt presser tårene på! Vet virkelig ikke hva jeg skal finne på, blir verre og verre for hver eneste dag som går, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut denne gangen...

Føler meg tottalt ubrukelig, og gråter mye iløpet av dagen bare pga smertene....

Desperat etter noe som kan hjelpe!!

Fortsetter under...

Uff, det der er ikke noe godt.

Du må slappe av, ikke trigge bekkenløsningen, gå til fysioterapi, kjøpe bekkenbelte (fysioterapauten kan bestille det til deg), kanskje skaffe deg krykker for å avlaste bekkenet og ellers er det vel ikke så mye du får gjort.

ta i mot all hjelp fra familie og venner, ikke vask hus, ikke ta ut av oppvaskmaskinen osv

Bekkenbelte er en livredder:-) Jeg giftet meg med mitt,satt det på en pidestal og gullforgylte det i etterkant!!

Sklilaken er også verdifullt. Om du ikke gidder å kjøpe ett sklilaken,så legg en søppelsekk under lakenet ditt.Du får den samme effekten og belaster ikke bekkenet når du snur deg om natta.

Sitt på en pose i bilen,da kan du skli ut av setet.

Det kan være bekkenLÅSNING, og ikke bekkenløsning. Det kjennes ganske likt, jeg har hatt begge deler :) Og leger/jordmødre tror det bare er bekkenløsning, fordi du er jo gravid. Sjelden en hører om bekkenlåsning som gravid?

Snakk med en god kiropraktor, og han/hun vil fikse det om det er låsning, og si fra om det er løsning :)

Jeg var faktisk helt frisk i andre svangerskap, utenom de ukene jeg tenkte bekkenløsning. De 2-3 timene hos kiropraktor ga meg bevegeligheten og kroppen min tilbake til meg :)

Det kan være verdt en time for å sjekke?

Kom deg til kiropraktor! Sørg for å hvile nok, bruke kroppen riktig, gode sko, ikke bære for tungt, ikke stå på beina i mange timer/tråkke rundt for lenge uten pauser.

Bruk en pute under beina når du sover,

Lykkt til, er et smertehelvete:-((

Snakk med legen din og be ham skrive ned produkter du trenger å låne hos hjelpemiddelsentralen. Ta med arket til hjelpemiddelsentralen og hent det der. Jeg fikk låne stav med gripehånd for å plukke opp ting fra gulvet, søsterhjelp (slik du setter ved siden av sengen med håndtak hengende over deg. Slik klarer du å snu deg og løfte deg opp) og prekestol. Med disse 3 tingene + en hjelpsom mann overlevde jeg de siste månedene av svangerskapet. Føler med deg, er grusomt mens det står på!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...