Gå til innhold

Kor mange er vi med termin 06.08? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kordan er formen?

Her er formen fin, men er tungt no! Lagt på meg 18-19kg og er forholdsvis lav, så sliter veldig med ryggen/hoftene.

Godt det bare er +/- 3 veker igjen til termin! Fikk to daga før termin sist, men har sett at dei fleste går lenger med nr 2, så har forberedt meg på evt overtid. :-) Bedre og heller bli positivt overraska om det skulle skje før, enn å bli skuffa når termindagen er der og babyen ikkje er komt endå :-)

Ellers er alt klart til den lille kjeme, klær er vaska og lagt på plass. Vogna og senga står klar. Har alt av utstyr i hus, så no berre går eg å venta. Til og med bagen er pakka, mangla berre toalettsaker ;-)

Herlighet, er så rart å tenke på at det snart er vår tur!!!:-D Føles som det var i går eg fann ut at eg var gravid. Må sei tida har gått fort!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Termin 6. aug jeg også. Formen?? Her er alt bare i uform hehehe. Kroppen er ikke samarbeidsvillig :( Kraftig bekkenløsning, lavt blodtrykk som gjør meg svimmel og kvalm. Lagt på meg ca 10-11 kg, men er tung nå. Nr 1 min kom 8 uker før termin. De 2 andre gikk jeg 7 dager over med. Håper inderlig jeg slipper overtid denne gangen! Her er det meste også ordnet og klart. Gjenstår bare å pakke sykehusbaggen :)

Åååå som jeg gleder meg!! Tiden har egentlig gått veldig fort, men nå syntes jeg det går sent.. Men det er ikke lenge igjen :o)

Skrevet

Ul termin er 6. aug, men IVF termin er 4. så vi forholder oss til den.

Her er ikke alt klart. Har funnet frem litt klær som jeg har lagt i stellekommoden og en skuff med bleier ol er på plass. Men mye gjenstår. Vogn og kurv må hentes og en del halvferdige prosjekter skal stilles ferdig her hjemme. Og vi må finne navn!!!! Guttenavn har vi, men ikke jentenavn.

Jeg synes også de første 7 mnd gikk fort, men spesielt de siste ukene har gått fryktelig tregt! Nå føles hver dag som en uke....

Jeg klikker hvis jeg må gå over! Fødte noen dager før sist og er veldig innstilt på det nå også. Veldig dumt, vet det, men sånn er det. vil helst ha baby i DAG jeg ;-)

Formen er litt så der. Sover ikke noe særlig om natten, magen er stort sett stein hard, masse kynnere og murringer der nede. Kvalme, bekkenløsning og halsbrann....meeeeeeeen, vi får da betalt for det også:-)

Skrevet

Hei jenter:) signerer, signerer og signerer. Bekken, knær, vondt og tungt(med mine 28 kg plus...) kom nå lille baby!

Og visst har kvalmen kommit snikende tilbake litt også. Begynner å bli skikkelig van vid plager nå - når halsbrannen kommer er det liksom bare, jaja, halsbrann igjen ja - fast hvis jeg hadde fått sån halsbrann ellers hadde jeg sikkert dratt til legen i troen att jeg hadde magsår.. Å ikke sovne før 5 på morgenen har også begynt å bli vanlig, ille, men likevel utholdelig på en underlig måte..

Navn ja, det har ikke vi heller... Blir en gutt og har tenkt på Birk, eller Alfred (etter min farfar som jeg var veeeldig glad i) Må passe både på svensk og norsk, så da faller en del fine navn bort fra begge land, da de uttales så forskjellig,. tips eller kommentarer noen?

Idag har han forresten vart ganske vild i magen, hodet er jo festet, men resten av kroppen er ikke festet til noe! He, he.. Skjønner ikke at boblen han ligger i holder...

Skrevet

Jaha, termin 6.8. ser jeg nå:) sorry, leste RUNDT 6.8... Hi, hi, dere får bare ignorere meg:)

Skrevet

Her ignorerer vi ingen :) Når er terminen?

Tro det meste av plager er tilstede nå. Blæææ Hehehe Utrolig deilig å se at andre har de samme plagene så en slipper å føle seg så alene, selv om en ikke unner andre disse plagene. Snart snart er de over!!

Skrevet

He, he, takk Petrine:) terminen er to-delt.. Har to forskjellige ul-terminer 20. Juli og 2. August (ord. UL) (og en 6.august) jordmor tror på den første og det gjør jeg også, men, men vi får se! Ikke lenge igjen uansett... :)

Skrevet

Nei ikke lenge igjen :)) Jeg har også 2 terminer, men forholder meg til ul-terminen som er 6. Håååper han vil hilse på litt før :)

Vi har forresten heller ikke funnet navn. Her må det være brukenes både på norsk og engelsk. Ikke lett da. Er endel navn som forsvinner ut fra kriteriene våre. Vi ønsker at navnet skal uttales likt på begge språk også. Hehehe. Foreløbig går han bare for "Knerten" thihi :)

Skrevet

Er bare slenge seg på Anna, hadde egnetlig tenkt å skrive rundt 06.08, men gikk litt fort i svingane ;-)

Navn har vi heldigvis funne, han skal heite Andreas etter min morfar, visst det passer han då vel og merke :-) Nåkke eg håpa det gjere for vi har ingen andre alternativer. Min første heiter Johan etter samboers morfar, det og vart bestemt før han vart født. Passet heldigvis, så satsa på det gjere det dinna gangen og :-)

Skrevet

Hey! Jeg har to-tre terminer: UL-termin den 6. august, menstermin den 4. og "unnfangelsestermn" 31. juli. Jepp, håper såklart på den i juli. For jeg har det overhodet ikke bra. Har følt meg fengslet i egen kropp heeeele svangerskapet pga kvalme de første 14 ukene, og så kom bekkenplagene - både bekkenløsning og -låsninger både her og der. De andre plagene (halsbrann, tett nese, rastløse ben, dårlig søvn, doturer 5-7 ganger om natta, humørsvingninger osv) er peanuts i forhold til bekkengreiene. Det er så ille at jeg bare ligger og halvveis sitter hele dagen lang, og bruker krykker når jeg må gå rundt i huset.

Og opp i det hele har jeg tre jenter mellom 2 1/2 og 8 år som trenger meg... Mannen min er en utrolig helt som tar seg av alt, men jeg leeeengter etter å vaske opp, lage mat, gå meg en tur og ja, LEKE med jentene mine...

Håper at bekkenet og særlig korsryggen ikke lider varig skader etter disse ni månedene...

Men, innen tre uker (PLEASE!) håper jeg å ha min lille GUTT i armene - og at hele gravidestyret er glemt. Han skal forresten hete Theodor (Theos= Gud, Doros= gave, for han var ikke planlagt, så er derfor Guds gave til oss - dessertbarnet).

Skrevet

Andreas er fint, håper det passer da, det gjør det sikkert:) så tror jeg barnen oftest "vokser" inn i navnet sitt uansett.. Jeg liker at navnet har en historie, eller en mening. Håper samboer går med på Alfred tilslutt for det er det jeg helst vill ha:) Det var forresten han som valgte Frida, som vår datter heter, så jeg synes liksom at det er min tur å ha siste ord denne gangen.... :)

Petrine; jeg er usikker på termin pga at begge er UL terminer, bare gjort på 2 forskjellige sykehus, og fordi det er så stort sprik mellom de... Men annars så kommer han jo når han kommer:)

Skrevet

Jeg!!

Ul termin 6/8 og mens termin 1/8.

Formen blir stadig verre, sliter veldig med bekkenet, og i det siste har ryggen fulgt etter. Så det er neimen ikke mange sitte/stå/ligge stillinger som er frie for smerter.

Nattesøvnen er ikke til å skryte av, men hjelper dersom jeg ikke sover på dagen og legger meg etter 12.

Har en fot som er så rar også, den tirrer sånn. Veldig vanskelig å beskrive, men er akkurat som om en har en veeeldig trang sokk på meg. Får helt hetta om noen tar på den, men om de derimot knar den hardt så hjelper det.

Er heldigvis ikke plaget noe særlig med halsbrann, hjelper med melk og bananer.

Men, nå er det neimen ikke mange dagene igjen uansett. Og dette er min siste gang som gravid, så jeg prøver å nyte det litt også.

Ellers så har jeg nesten alt klart, mangler å pakke ferdig bagen, stryke og legge på sengetøy til seng og vogn og å flytte senga fra barnerommet til vårt rom. Men det gjør nok mannen imens jeg er på sykehuset.

Skrevet

Hadde termin 8 aug. Men må ta KS på mandag. Etter å ha lest om alle plagene deres så føler jeg meg ikke så uheldig likevell (-; hehe.. Selv om det selvfølgelig hadde vert flott med enda en vaginalfødsel. Det var så fint sist... Håper dere får noen flotte siste uker jenter (-: Og ja, nå er det iallefall på tide å pakke ferdig bagen!

Skrevet

Eg har termin 6 august. her er mykje klart, men er fremdeles masse som gjenstår. har ein drøm om å få rydda og vaska ned hele huset til fødselen for vi har pussa opp ein del her i det siste, men tviler på at vi blir ferdige. er veeeldig plaga med vonde kynnerer og mensmurringer, så det er ikkje masse eg får gjort i slengen før eg må sitte eller ligge meg ned for det er så ubehagelig:P har fått 3 timer med modningsakupunktur og merker det hjelper, mini er veeeeldig aktiv under behandlingen,og merker det"skjer"ting på innsiden. håper på å føde i neste veke, fekk forrige barnet vårt 8dager før tiden, og håååper å føde før denne gangen ògså =)

Lykke til med keisersnitt 2små,rosa og blå =) det må jo vere litt deilig å vite at det store skal skje på mandag =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...