Gå til innhold

Gjør stripping vondt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her merket jeg ikke noe som helst, var så paff at jeg spurte jordmor om hun var sikker på at hun gjorde det rett ;)

Tror dette kommer helt ann på smerteterskelen, jeg hadde jo ikke smerter under fødselen heller, hadde kun oksygen maske som hjelp, og syntes fødselen bare var litt ubehagelig, hvertfall når hodet "satt fast" i åpningen mellom riene.

Annonse

Stripping er jo at de fører opp noen fingre og løsner litt på fosterhinna. Mitt råd er pust, pust, pust og prøv så godt du kan å slapp av. Fikk det rådet av legen som utførte det på meg og det funket. Var ubehagelig men ikke noe mer. Pustet dypt og prøvde å tenke på andre ting ;-)

Bare slapp av så godt du kan, så er det ikke så galt. Da jeg ble strippet på sykehuset ble jeg bedt om å knytte nevene og legge de under rompa slik at underlivet blir tippet litt oppover, og det var natt og dag i forhold til stripping hos jordmor på helsestasjonen hvor jeg lå rett på benken. Prøv det hvis du skal strippes!

Det gjør vondt, men overkommelig. Men jeg ble skikkelig dårlig (fysisk og mentalt) etterpå for jeg syntes det var så ekkelt. For det første HATER jeg gynekologiske undersøkelser, og når det i tillegg innebar noe smertefullt ble det bare for mye for meg. Gav heller inget resultat desverre.

Mente ikke fødselen har med smerteterskel å gjøre, mener at det meste har med det. Min fødsel var ikke lett, ungen satt fast, jordmor måtte inn og dytte ungen delvis inn igjen, da h*n prøve å komme ut med hode og albuen samtidig, jeg revnet så de måtte sy meg en del, men følte fortsatt ikke annet enn ubehag, så jo, det har en del med smerteterskel å gjøre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...