Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi!

I går var jeg på kontroll på sykehuset pga alle kynnerne jeg har hatt. + at jeg hadde så utrolig vondt i magen! Da fant legen ut at livmorhalsen min var i grenseland. den lå på 2,5 cm (jeg er i uke 33 i dag)

De ville helst at den skulle være OVER 2,5 cm. Pga dette skulle jeg følges opp videre, for de ville ikke at den skulle bli noe særlig mindre enda..

Jeg hadde fortsatt mye kynnere når jeg kom hjem, og vurderer å ringe tilbake i kveld dersom det ikke avtar.

Noen som har opplevd noe lignende?

Skal tilbake å måle igjen på fredag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Æ va på kontroll på gyn pga en liiiten miniblødning og fikk time i uke 31. Da så hun at livmorhalsen va på ca 2 cm. Æ hadde en infeksjon og ble behandlet for dette og fikk ny time to uker etterpå fordi legen va bekymra for fortidligfødsel, og da va livmorhalsen kun 1.6 cm!! Da va æ i uke 33. Ho mente ungen ville komme innen to uke, og vi forberedte oss på det, men nu e æ i uke 37 + 1 og ungen e enda ik kommet. Har masse kynnere og myyye nedpress konstant, men ellers ingen tegn på at ungen ska komme. E veldig glad for at ungen ik e kommet enda heller, for syns d va litt tidlig at h*n sku komme allerede i uke 35 :)

æ ville tatt det helt me ro og slappa av, det kan godt hende du går til termin selv om livmorhalsen e så kort, og min va faktisk eeenda kortere enn d du har nu, og likevel e ik ungen kommet. Men man vet aldri, vi e nu alle forskjellig men stress og uro hjelpe ikke på... :)

Masse lykke til på neste måling, håpe d e bedre mål da og at ungen får lengst mulig tid inni magen :)

Skrevet

Puh! Takk for svar! det var godt å høre.. Selv om jeg ikke er sånn kjempebekymra. Så er det godt å vite!

Jeg vil jo ikke at han skal komme helt enda, det er jo litt tidlig! men fra om en mnd, så er det jo greit... Jeg stresser skikkelig ned, og bare nyter de LATE dagene. Som kanskje blir litt FOR late!

men, jeg har endel hobby jeg kan drive med, som ikke gjør at jeg trenger å røre så mye på meg :)

Skrevet

Heisann,

i mitt forrige svangerskap står det på skjemaet mitt i uke 31: Livmorhals flatet ut, mer moden enn lukket. I uke 34 hadde jeg 1 cm åpning, og bebis ble født i uke 38+6.

Nå er jeg i uke 30, og hadde 2,7 cm i uke 22. Har ikke målt etter det, da jordmor mener jeg ikke skal bekymre meg over dette...

Det er nok individuelt hvordan det går. Det hører med til historien at jeg er sykemeldt pga livmorhalsen, og var også det i forrige svangerskap.

Lykke til :-)

Skrevet

Nei, e liitt tidlig å få nu. jeg er overlykkeli over at lille her har bestemt sæ for å være inne litt lenger enn d legen trudde, men har også tatt det veeeldig med ro for å unngå at det skulle skje ;)

hobby e fantastisk å ha når man må ta d me ro, hehe :) gjør det samme her..

masse lykke til videre i svangerskapet :)

Skrevet

Jeg fikk høre at jeg har livmorhals som er fra 1,7-2,3, ikke mer konkret enn det..hørtes i grunn ganske lite ut når jeg googler om det nå :S Skal på ny sjekk om en uke da. Er i uke 32

Skrevet

Zassy: har du mye kynnere, eller mas-rier da?

Jeg har fortsatt MASSE av dem!

Kom akkurat hjem fra kontroll nå, og nå var den plutselig 3 cm! Hva skjer med det? viste ikke at den kunne gå fra 2,5 til 3, men men :P Alt ser jo bra ut. Så da er det bare å vente noen uker til :) hehe

Skrevet

Hei Lilledotten, jeg har fortsatt mye kynnere ja, kanskje de målte unøyaktig forrige gang til deg? Rart at den kan "vokse" ja, hehe, men til meg sa di jo ikke et konkret tall heller. Godt å høre at alt så bra ut da :)

Skrevet

Ja, det var godt å vite:) Hadde ikke så lyst på for tidlig fødsel iallefall !

Lykke til på din neste kontroll da, må få høre hvordan det går!

Skrevet

Hei Lilledotten, har jo så mye dautid nå at jeg googler mye på nett, hehe, og da kom jeg over dette her og tenkte på deg og det at du hadde lengre LMH (livmorhals) enn forrige måling:

"over 40 mm - ingen problem.

30-40 mm - normalt lang

20-30 mm - litt kort, skal følgast med

10-20 mm - kort, evt innlegging på obs-post

under 10 mm - bekymringsfullt.

Ja, LMH kan bli lenger fordi den ofte er såkalla dynamisk - endrar lengde utfrå din og babyen sin aktivitet. Det hjelper å ligge mykje, og gjerne løfte baken og beina oppover og ligge slik 10 min om du kjenner nedpress. "

Så da vet vi det! At den er dynamisk og altså ikke noe rart at den kan gå litt opp og ned i lengde :)

Skrevet

Takk skal du ha Zassy! :D

greit å vite! Føler ikke akkurat at jeg har vært så mye i aktivitet :P hehe.. så da er d vel bare å fortsette sånn. haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...