Gå til innhold

Ny tråd for oss med termin rundt 28. juli :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jenter, det nærmer seg nå!

Må si det er deilig å være i permisjon og ikke lengre sykemeldt :)

I går kveld hadde jeg regelmessige litt vonde kynnere i noen timer. Jeg ble litt bekymra for sambo skal reise bort i morra og kommer ikke hjem før på søndag... Men det ga seg heldigvis etter en stund og er forhåpentligvis bare godt for modningen.

Selv om jeg begynner å bli utålmodig så er jeg ikke heeeelt klar ennå. Sambo må komme hjem, og så må jeg pakke bagen, og så har vi planer neste uke om å dra på div besøk, se Harry Potter på kino og få besøk av ei venninne jeg ikke har sett på alt for lenge, så det passer liksom ikke helt med baby heeelt ennå ;)

Men- sambo fikk beskjed i dag om at han har krav på lønnet 2 ukers perm i forbindelse med fødselen - hurra! (har vært litt fram og tilbake pga han er nyansatt og noe greier).

Ellers er formen fin, litt vondt i bekken/rygg, men SÅ mye bedre enn sist gang så jeg skal absolutt ikke klage. Sover dårlig om natta, men sover gjerne litt utover dagen så skal ikke klage på det heller :)

Egentlig har jeg det supert om dagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 27. juli.

Barnehagen er stengt så jeg har to barnehagebarn hjemme hele dagen mens mannen er på jobb. Det er litt slitsomt, men med late sommerdager og unger som leker fint i hagen i oppslått telt, er det ganske ok =)

Vi hadde 3 uker ferie i Mai, og mannen skal heller ha litt ferie etter bebisen kommer, så det blir nok bra.

Mangler å pakke bag. Fikk newborn bleier i hus her forleden =). Tror jeg har det meste av hva man trenger.

Skrevet

jeg har termin 26 juli :-O

alt klart, bagen pakket, så nå lader jeg bare opp og koser meg hjemme, sooovet masse, og fått gjort det som trengs(nesten hehe)...

føler jeg bare sover og spiser og slapper av haha... og litt boost imellom da. mannen avsted men kommer imorgen natt/kveld, takk og lov for det, merker at ting ikke er langt unna å skje ja.... bedre i bekken, magen sunket og lillemann føler jeg ramler ut nesten haha.

sover maks en time i strekk både natt som dag, så tenker som så at shit au om jeg sover halve dagen, så her e fokus på å kose seg, se en film, god mat etc, lang dusj. kynnere har jeg hatt siden uke 12 så da så....

idag blir en bytur, godt å ut litt, bedre form, morgen kontroll, siste før fødsel mon tro ? hehe

Skrevet

Alt klappet og klart her!

Lillebror kan koma når han vil:)

Har tremin 29., men det er allereie "ting på gang" med tanke på at eg har hatt tegningsblødning (natt til måndag), slimproppen har gått (kom stykkevis på måndag) og eg har vore borti "maserier" (tre timar på laurdag). No har eg hatt kraftige kynnera sia veke 13, så eg er spent på når eg merkar at riene er igang skikkeleg :)

Men ja, deilig å vera i perm, og ikkje sjukemeld! Har hatt dårleg samvit lenge, men no treng eg ikkje det! Jippiii!

Elles er alt klart til fødsel, me har kjøpt inn presenningen (endeleg) som var det siste me mangla så no kan han berre koma på stovegolvet :) gler meg! (ja, me skal sjølvsagt dekka presenninga med div handdukar, kladdar og andre vaskbare mjuke ting)

Elles har me alt av utstyr til bebissn og meg ;)

Jordmødrene er på vakt og gubben er utålmodig :P meir utålmodig enn meg, så me hoppar i høyet og han dreg meg med på fjelltur kvar dag i håp om at lillebror skal poppa ut - medan eg prøver å fortelja han at me må nyta tid, det er når mini kjem arbeidet byrjar :):)

Beklager eventuelle skriveleifar - lett for på padden...

Ha ein fin dag, og ei fin tid framover!

Eg ynskjer meg ei natt utan at eg vaknar kvar gong eg skal snu meg... :P

Skrevet

Hei Veslefrøkna09 + juli2011 <3, jeg har det som deg at jeg er utålmodig, men ikke helt klar enda. Neste uke så håper jeg å være klar;) da har vi fått feira pia sin 5 års dag, samt vært i bryllup i helga.

Gru/gleder meg til fødsel. Det er sant at man fortrenger smerter fra fødselen. Men akkurat nå husker jeg alle detaljene som det sku vært i går!. Ble satt i gang, og det gikk fort, med lite pauser! så håper at naturen går sin gang denne gang:)

Ser frem til litt mindre mage og en baby å kose med:)

Skrevet

Hei jenter! Ja, nå er d ikke lenge igjen, bare to uker til termin imorra!!! :) Har en del maserier og nedpress + litt "knivstikk" nedover når jeg er på do på natta... Har ikke sett noe til hverken slimproppen eller tegningsblødning så er nok en stund til noe skjer enda selv om jeg håper at ho kommer NÅ!! Har begynt å få masse vann i kroppen og kiloene har virkelig økt så skal bli godt å få ho ut. Sambo har nettopp begynt i ny jobb i nordsjøen og vi fant nettopp ut at han ikke har krav på noe lønnet fødselsperm, så d er jo festlig... Han skal egentlig reise ut på jobb igjen den 30. og være borte i 2 uker men forhåpentligvis finner vi en løsning. D som er kjipt er at jeg gikk 8 dager over med storebror så d er mulig at d ikke skjer noe den første uka. MEN hvis sambo reiser ut på jobb så kommer han mest sannsynlig til å gå glipp av fødselen pga lang reisevei (først 2 timer med helikopter til Bergen, så vente på fly fra Bergen til Kristiansand)... Vi krysser fingrene for at ho kommer nå snart så slipper vi å tenke på at sambo muligens må gå glipp av fødselen.

Ellers er d samme som folkene over her, sover dårlig på natta, har mye urolige bein og vondt i kneet, tisser masse og d begynner egentlig å bli tungt. Gleder oss til å treffe prinsessa og håper fødselen går kjapt og "smertefritt"... :)

Skrevet

Heisann!

Ja, nå nærmer det seg med stormskritt. Har termin 30. juli :-)

Her er to-åringen hjemme om dagen og skal tilbake i bhg om 1,5 uke. Er litt slitsomt med henne hjemme hele tiden, da hun helst vil ha oppmerksomhet hele tiden. Godt å være to foreldre hjemme da :-)

Formen er relativt bra. Sliten av ingenting, selvfølgelig.. men slik er det på slutten. Jeg får ekstra oppfølging pga for lite fostervann forrige svangerskap. På ul vises lillegutt å være liten. 20% vekstavvik til nå. Så her er det ctg flere ganger i uken og ul hver uke. Ctg på mandag viste forresten regelmessige sammentrekninger, så har håpet om at det vil skje noe snart.. Er ikke utålmodig enda, men begynner å følge meg klar for fødsel.

Lykke til alle sammen! Innen få uker har vi alle fått nurkene våre :-)

Skrevet

Heisann!

Ja, nå nærmer det seg med stormskritt. Har termin 30. juli :-)

Her er to-åringen hjemme om dagen og skal tilbake i bhg om 1,5 uke. Er litt slitsomt med henne hjemme hele tiden, da hun helst vil ha oppmerksomhet hele tiden. Godt å være to foreldre hjemme da :-)

Formen er relativt bra. Sliten av ingenting, selvfølgelig.. men slik er det på slutten. Jeg får ekstra oppfølging pga for lite fostervann forrige svangerskap. På ul vises lillegutt å være liten. 20% vekstavvik til nå. Så her er det ctg flere ganger i uken og ul hver uke. Ctg på mandag viste forresten regelmessige sammentrekninger, så har håpet om at det vil skje noe snart.. Er ikke utålmodig enda, men begynner å følge meg klar for fødsel.

Lykke til alle sammen! Innen få uker har vi alle fått nurkene våre :-)

Skrevet

Jeg har også fått mer vann i kroppen i det siste, men er også her bedre enn sist. Anklene mine er litt hovne og av og til fingrene, men har ikke måttet bruke støttestrømper sånn som sist. Kiloene har kommet de og ja, men akkurat de siste ukene nå så driter jeg i det ;)

Håper jeg finner energien til å få blitt mer aktiv og få trent litt utover høsten, kjenner at hele kroppen er daff og mye muskler er rett og slett borte.

Skrevet

Jeg har termin 25 juli og har 12 dager igjen :)

Alt er pakket og klart så vi venter bare på at han skal melde sin ankomst!

Gleder meg veldig til fødsel nå og merker jeg er svært utålmodig!

Blir spennende å se nurkene våre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...