Gå til innhold

Naboer og kattene deres!!! Arg!

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort om naboens katter tilbragte all sin tid på deres veranda? Ikke når vi er der ute, men med en gang vi er inne, hopper begge kattene over på vår veranda, ligger i møblene våre og pisser i bedet som jeg og 4 åringen har planta div grønnsaker.. Vi har en spray flaske med vann som vi spruter på dem med når vi rekker, men de løper med en gang vi kommer ut!

Vi bor i høy 1 etasje, så kattene kan ikke komme seg opp på verandaen nedenfra, er det urimelig av meg å be naboene om å ikke slippe kattene ut på den siden, men heller ut hoveddøra?

Vi har akkurat flyttet inn her, men 4 åringen min er kjempe allergisk og jeg liker ikke at de pisser rundt forbi her.. :/

Dessuten får vi en liten til om 2 mndr og jeg hadde håpet på å kunne ha vogna på verandaen for soving, men det tør jeg jo ikke med de kattene her hele tiden :(

Hva mener dere jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143396662-naboer-og-kattene-deres-arg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv katteeier og ville satt pris på om naboer sa fra hvis de var plaget av katten min. Er bekymret for at naboer går rundt og er sure for noe den gjør...

Det finnes noe du kan sette ut der så katten ikke vil dit. Appelsinskall feks skal fungere, husker ikke hva det andre er, beklager. Ellers spyle med vann fungerer bra, men da må dere jo se den. Sette opp noe så neste gang den hopper over så lander den på noe ubehagelig (ikke noe som er farlig da) og som skramler fælt slik at den ikke tør mer. Eller bruke litt tid på å jage dem hver gang dere ser dem der, de vil nok bli redde av det etterhvert, og kanskje slutte.

Men sifra til naboen, de kan jo helt sikkert slippe dem ut andre veien om de pleier å være ute, og ikke bare ute på verandaen.

Ellers ville jeg UANSETT katter man har sett i nærheten eller ikke brukt kattenett over vogn når baby skal sove ut.

Kunne skillevegg mellom verandaene funket?

Du kan alltids be dem om å slippe kattene ut hovedøra, men katter er nå engang "bygd" slik at de går der de vil og måtte finne det for godt.

Det dere kan gjøre er å kjøpe noe som heter "Katt-deg-vekk" eller legge ut appelsinskall / sitronskall - katter hater det og de skjønner fort tegninga når de oppdager at de ikke liker seg på deres veranda.

Jeg må jo bare få si at jeg elsker katter! Men pga allergien til 4 åringen, kan jeg ikke ha det :(

Og jeg vil jo ikke være slem mot disse kattene, men de har ikke noe hos oss å gjøre, ihvertfall ikke når de pisser hos oss. Men jeg skal prøve de tipsene du ga her.. skillevegg går nok ikke, tror ikke det er lov å bygge høyere enn den alt er :/

Og.. kattenett skal jeg uansett ha, men man føler seg litt mer utrygg med to nærgående katter som kommer med en gang jeg snur ryggen til..

Er ute katter, ikke no rasekatter eller no sånn, så ser ikke noe grunn til at dem ikke skal kunne gå ut andre vei.. er jo masse skog og mark rundt her..

Takk for svar :)

Om de slipper kattene ut hoved døra og ikke på verandaen, så kommer dem seg ikke på verandaen, så disse kattene kan ikke gå der de vil om eierne styrer akkurat dette. :)

Takk for tipsene, jeg ska jammen skrelle litt appelsin nå tror jeg :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...