Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har du gått opp (eventuelt ned) til nå? Jeg er i uke 13 og har gått ned 1,5kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er også i uke 13/14 og har vel lagt på meg 1,5 -2 kg.

Var mye dårlig så vektoppgangen er komt mer nå når appetitten er komt tebake. Merke eg er mer bevist på ka eg får i meg nå siden eg e så sulten hele tiden :P

Skrevet

Hei dere er heldige som har gått opp så lite, har gått opp 4 kilo allerede, er sulten hele veien, får passe på de godteriene da:) er i uke 12,3

Skrevet

Eg er 12+6 har ikke gått opp noe enda å ikke gått ned. så håpe eg klare holde de lavt nede. gjekk opp 30 kg me første(svangerskapforgiftning og mye vann) 27 kg med nr 2 mye fostervann og mye vann i kroppen min..

Skrevet

Jeg har gått ned 2 kg siden jeg oppdaget at jeg er gravid. Har kastet mye opp, og har hatt lite matlyst. Gikk ned 7 kg de første 12-13 ukene med førstemann (hyperemesis), så det kunne ha vært verre. Gikk likevel opp nesten 17 kg (+ de jeg mistet) tilslutt, så regner med at kiloene kommer etterhvert.

Skrevet

Her er det på 0 kg. Er 14+3 og har slitt med kvalme. Er ikkje heilt kvitt kvalmen men har sluppet unda me spying. Spiser jeg mykje blir jeg veldig uvel så klarer ikkje og fullføre ein middagstalerken står altid ein del igjen. Men er ikkje av den slanke versjonen jeg da :o)

Skrevet

er 13+4 og vekta har stått still. Tror nesten jeg må ha gått ned 1 eller 2 kilo når kvalmen var som værst, for når den var over har jeg spist masse, men små måltider :) husket jo aldri å kjøpe nye batterier til vekta de første 3mnd så jeg vet jo ikke helt. Vekt har alltid vært skrekken for meg, siden den var vært så mye opp og ned opp igjennom tiden, så jeg har lovt meg selv å ikke tenke for mye på dette når jeg gikk gravid :)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 22 fra og med i dag og har gått opp 4 kg (164 cm høy). Før jeg ble gravid veide jeg 58 kg som har vært min gjennomsnittsvekt i flere år. Da jeg ble gravid gikk jeg ned i vekt til 54 kg på null komma niks. Jeg var i toppform, ikke kvalm eller noe og spiste og trente som normalt. I dag har jeg gått opp igjen 4 kg, og er tilbake på 58 kg som før. Blir spennende å se hvor mye som kommer til å legge på seg. Jeg trener og spiser sunt - men for å være ærlig tror jeg ikke det er kun dette som kommer til å avgjøre min vektoppgang fremover. Jeg tror det finnes mange supersunne gravide som legger på seg mye, og mange usunne som legger på seg lite også. Vektoppgangen tror jeg er veldig individuell fra kropp til kropp. Tror hver kropp har sin egen oppskrift på hvordan den endres i en graviditet. Men jeg mener ikke å si at dersom man spiser usunt legger man ikke på seg, man vil nok gjøre det, men høy vektøkning er ikke ensbetydende med at man har vært usunn (mener nå jeg :)). Ble litt mye pjatt her nå - i uke 15 hadde jeg gått om 1,5 kg jeg også slik som deg.

Skrevet

Jg er 13 uker idag og ligger på 0. Gikk ned 2 kg første mnd men etter det har vekta stått stille (heldigvis). Jeg har litt å ta av så håper jeg slipper å gå opp så veldig mye i løpet av de to første trimestrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...