♥bebi♥ Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Er det noen som har eller skal gjøre det? "Går" det selvom man er gravid? Jeg kanke se tissen min mer.. Og jeg syns det er fryktelig irriterende med alt håret.. Og jeg vil ikke at det skal være noe jeg irriterer meg over når jeg skal føde osv.. Jeg er 35+6 i dag.. Kan noen evt anbefale et sted i Oslo?
Astro - 27.07.11 Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Vet at mange gjør det. Jeg føler meg så "fæl" der nede nå at jeg ikke planlegger å blottlegge meg på et brasiliansk barbersjappe. Jeg bruker hårfjerningskrem innimellom, det rydder opp endel.
♥bebi♥ Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2011 Ooh hårfjerningskrem! DET skal jeg prøve!Hvilken bruker du? Ikke akkurat så veldig gira på å legge meg på en benk å flæsje jeg heller.. Har aldri gjort det før heller..kanskje "dumt" å være gravid første gang haha. Huff.. Ja, nei, takk for tips! Håper det er safe da? Jeg veit at dissa kremene er ganske sterke..
Nille 76 Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Jeg barberer som før jeg selv om jeg heller ikke ser ned dit slik som før. Har med meg speil oppå en krakk inni dusjen jeg, så ser jeg plutselig det som trengs;o) Fungerer greit, men er litt redd for å plutselig komme iveien, for det sies at man helst ikke skal være helt nybarbert når man føder (fare for infeksjon eller noe..?) Brasiliansk hadde jeg ikke tørt mens jeg var gravid, både fordi jeg føler meg ekkel der nede med masse utflod og hovenhet osv, men også fordi huden min er mye mer følsom nå enn til vanlig. Vil ikke risikere kløe og utslett osv som jeg fikk da jeg prøvde å få håret farget (håret på hodet altså ;o)) mens jeg var gravid.
Astro - 27.07.11 Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Har brukt den veet for sensitiv hud. Mulig det ikke er helt bra, men jeg har gjort det innimellom uansett. Har brukt høvel også innimellom med speis jeg også. bytter litt på =) Greit at det ikke gror helt igjen liksom =) hihi.. Gleder meg til å få tilbake kroppen min igjen jeg!
♥bebi♥ Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2011 Takk for tips Går nok til innkjøp av veet for sensitiv hud:) Da har jeg ca en mnd på meg da, til å la det vokse ut til "grei fødelengde" så det ikke blir uhygenisk osv.. Syns bare det er så masete når det er så masse og det er lengde på det liksom (sorry for ekle detaljer altså)
♥Spirevipp♥ Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Jeg har brukt Intution høvelen, den er helt genial. Smører samtidig som den barberer. Nå som jeg ikke lenger ser hvor jeg barberer, har jeg latt samboeren min fått den jobben....hehe Hørte at jordmødre ikke anbefaler voksing pga infeksjonsfare. Leste også en atikkel inne på kvinner og barn hvor hårstrå kan vokse seg inn i evt sting etter fødsel, noe som førte til ny operasjon i etterkant. Det er vel et skrekkscenario, men greit å vite om. Tenker som så at det finnes nok av ubarberte kvinnekjønn rundt om, så disse jordmødrene er vel vant med både litt av hvert. Så lenge jeg føler meg til dels velstelt og ren, så er det liksom helt greit.
♥bebi♥ Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2011 Okei.. Ja, nei jeg blåser i jormødrene egentlig, det er mest for min egen del. Husker sist jeg fødte, da gav jeg litt blanke i hele greia, men da opplevde jeg ubehag når de sjekka åpning osv ved at det faktisk lugga :s Det er liksom det siste jeg skal gidde å bry meg om hvis du skjønner.. Men er det risiko for infeksjoner osv, så skal jeg nok være litt forsiktig med hva jeg gjør.. Jeg føler meg absolutt ikke velstelt og ren med denna skauen! hehe:p Takk for svar
smula80 Skrevet 13. juli 2011 #9 Skrevet 13. juli 2011 Har voxet meg regelmessig de siste 4 årene, er nå høygravid og tok sist gang for en mnd siden. Vil nok anbefale å vente til etter fødselen for man har så tander hud når man er gravid. (Med tanke på at du aldri har gjort det før.) Jeg skal nå vente til alt er leget etter fødsel, men ellers er jeg strålende fornøyd med Brasiliansk voxing
Alida*Englebarn Skrevet 14. juli 2011 #11 Skrevet 14. juli 2011 Min søster hadde ikke barbert seg på mange måneder og etter fødsel satte hun i et skrik og ropte "jeg ser jo ut som jeg har ei dau rotte mellom beina". Jeg ler når jeg tenker på det, hehe. Selv klarer jeg fint å barbere meg forsiktig selv om jeg ikke ser noe av det lenger, er i uke 35+3. :-)
Alida*Englebarn Skrevet 14. juli 2011 #12 Skrevet 14. juli 2011 Ja kanskje det kunne være en ide å få farget håret der nede, ta en liten sommer styling;-) ha ha "Nille76" det var en god ide, hva med en rødlig tone eller blå sort;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå