Gå til innhold

Noen som VET om dette er lov eller ikke? Ang. forbud mot å nyte medbragt på rutegående ferge.

Anbefalte innlegg

Jeg stusset bare litt. I fylket er det mange ferger, og mange velger å ete matpakka si på ferga og kanskje bare kjøpe en kopp kaffe. Nå tok jeg ei turistferge, så det blir vel kanskje litt annet. Der fikk man ikke spise medbragt mat, skilter overalt i salongen. Men så tenker jeg at det feks. er mange jøder som reiser som vil ha cosher etc. Dette kan jo ikke kiosken på ferga tilby. Kan de da nekte folk å ete medbragt når de ikke kan tilby de varene som kreves av visse?

Jeg vet veldig godt hvem som arbeider i denne kiosken, og mistenker at han har satt opp disse skiltene på egen hånd, selv om kiosken eies og drives av rederiet. Han kan vel ikke bare sette disse opp uten videre? På den andre ferga som går her er det ikke skilt om dette.

Noen som vet noe om reglene rundt dette?

Fortsetter under...

Tviler på at de kan forby folk å spise på hele ferga hvis det er en lengre strekning, men de kan forby medbrakt på steder som er deffinert som "spisesteder" og de kan forby all mat på en del områder akkurat som de kan ha forbud mot å spise i butikker ol.

Skrev en mail til de jeg. Ikke om det var lov eller ikke, men at jeg regnet med det var en del utlendinger som reiste og at kiosken ikke kunne oppfylle alle deres "matbehov", og at det derfor måtte informerers om forbud mot medbragt mat i salong etc. både på nettside, i fergerute så vel som til reiseoperatører.. :) Jeg synes det er bare tull i allefall. Som sagt mistenker jeg at dette er denne kioskfyrens påfunn og ikke rederiets retningslinjer. Nå er de i allefall informert på en måte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...