Gå til innhold

Skal, skal ikke. Jobbtull

Anbefalte innlegg

Jobber som vikar og har vært her i 9 mnd. nå. Det har hele tiden vært litt trøbblete med pauseavløsere som ikke kommer når dem skal. Nå har alle de faste ferie og i dag er det sånn at ingen av de to som har blitt pålagt og avløse meg i dag kan. SÅ når jeg måtte på do i sted måtte jeg løpe og kjappe meg.

Nå er det snart tid for lunch. Skulle ha vært en tur på kiosken som ligger 2 min. ned i gata. Ville dere gått? Ingen av sjefene er tilstede her. Og konsulenten min i vikarbyrået er på ferie.

Det er veldig stille her.

Ville dere ha tatt turen i kiosken og latt jobben stå? Ringer en tlf. i timen her nå tenker jeg, men vet jo ikke når den tlf. kommer da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143396414-skal-skal-ikke-jobbtull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sett tlf over til mobil (hvis du ikke vet hvordan, googler du telefonmerket og viderekopling)

Gi beskjed til dine "avløsere" som ikke gjør jobben sin, at du har viderekoplet og går ut en tur for å handle mat. (Send gjerne mail, da har du dokumentert det)

Hvis telefonen ringer mens du er ute, ber du bare vedkommende om å ringe deg opp igjen når du er på plassen din - går fint an å si slikt selv om det er et sentralbord, bruk bare den hyggelige stemmen din og beklag at du ikke har noe å skrive med.

Bare løp du! Dersom noen klager i ettertid så sier du at du måtte på et nødvendig personlig ærend og var alene. I neste steg kan du si at det var toalettet du var på men det vil de fleste oppegående mennesker forstå av seg selv når du sier "personlig ærend".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...