Gå til innhold

Barn nummer 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som prøver på barn nummer to? Har en liten jente på straks 2 år så nå har vi satt i gang med nestemann. Teller ikke eggløsningsdager og måler det ene og det andre, vi lar det gå som det gikk sist. Untatt nå er det planlagt i litt større grad:) Vi har hatt ubeskyttet sex nå kanskje 5-6 ganger uten napp. Så håper virkelig ikke at jeg blir stresset for at det ikke skjer like rask som sist..merker at det er litt annerledes når man faktisk venter litt på at det skjer. Hvor lenge er det vanlig å forsøke før man får napp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Vi er flere som prøver på barn nummer to her, jeg er en av dem:)

Har en sønn på 15 mnd fra før av:)

Jeg teller dager i suklusen min og etter EL. Dette fordi vi skal treffe på el dagen for det er jo da det er absolutt størst sjanse å bli gravdi:)

Om det ikke klaffer nå skal jeg begynne å ta temp og el tester neste pp.

Hvor lang tid det tar er vel vanskelig å svare på, men moro at du spurte for leste akkurat en artikkel på babyverden:

http://www.babyverden.no/sider/Ny-struktur/Prover-a-bli-gravid/Tar-det-lang-tid/Hvor-lang-tid-tar-det/

Her også gikk det litt vel raskt sist, og nummer to er veldig mye mer planlagt enn førstemann;)

Lykke til og velkommen til oss;-)

Skrevet

Ja junior fyller 2 til høsten og det hadde passet med søsken nå. Har prøvd i snart ett år, men er ikke "utmattet" ennå. Tok 1,5 år sist, tror ikke det går noe fortere denne gangen :(

Følger med på slim og bruker EL-tester.

Skrevet

Vi prøver også på nr 2! Lillegutt ble 2 i januar, og jeg tok ut spiralen for vel en måned siden. Har akkurat fått el tester i posten, og tror el kommer denne uken!

Første gangen var heller ikke helt planlagt for vår del... Vi hadde ubeskyttet sex én gang, på en "trygg" dag, han hoppet av i svingen, og likevel. Beste uhellet som noen sinne har skjedd! :) Så jeg er også veldig spent på hvor lang tid det vil ta før vi klarer det denne gangen. Er helt enig med deg, det er annerledes nå som det er mer planlagt! Men spennende! :)

Skrevet

Vi prøver på nr 2. Jenta vår blir 2 år i november, og hun var planlagt :)

Vi brukte ca ett år før jeg ble gravid sist gang, og håper det gå litt raskere denne gangen.. Jeg er 34 og samboer 38, så vi er ikke helt unge lenger. Og jeg har bestandig ønsket meg tre barn, så det er bare å henge i.. :D Satser på tvillinger! Hihi.

Skrevet

Hehe, ja da er vi flere jo! Spennende:) Er vel bare å stå på og ta på "lykke-trusa". Jeg er litt sånn i tvil på dette med gravidtester, er det slik at man tester 2 dager før forventet mens? Det beste for meg hadde vært å blitt gravid i september/oktober men slikt kan jo ikke bestilles akkurat! Lurer på om jeg skal ta en tur til gynekologen og sjekke at alt er som det skal. Har kun brukt kondom siden vesla ble født. Har en svært punktlig mens, det er vel positivt.

Skrevet

Vi prøver også på nr to. Har en ettåring fra før :)

Skrevet

Vi har kastet oss ut i prøvingen igjen, har også en 1-åring :)

Skrevet

Vi prøver også på nr 2. Sønnen vår fylte akkurat 3, så nå synes vi det hadde vært koselig med en til. Sluttet på pillene 24. juni, er nå i 1pp, IKM er 25. juli. Vet ikke hvor lang tid det tar, siste gangen var et heldig uhell, så blir spennende å se :-)

Skrevet

Hei hei

Vi også prøver på barn nr. to. Har en sønn som ble to år i januar. Og vi har prøvd en stund allerede. Ikke febrilsk, men ubskyttet. Nå begynner det derimot å bli litt mer febrilsk (om man kan kalle det det..) hehe. Tester er innkjøpt og kalenderen tydelig merket. haha

Lykke til alle sammen

Skrevet

Vi skal begynne å prøve på nr 2 nå.

Har ventet på at mannen skal få jobb etter at vi flyttet, og nå er alt ordnet :D

Har en på 19 mnd fra før som kom veldig uplanlagt, så det blir spennende å se hvordan det blir denne gangen :)

Skrevet

vi prøver også på nr 2 :)

Har en som akkurat har fylt 2 år, og har prøvd mer eller mindre siden desember. I begynnelsen var det en mer "det som skjer det skjer" - tankegang vi hadde, men ble gravid 2 ganger rett etter hverandre, men mistet i uke 5 og i uke 9, så nå begynner jeg å bli utålmodig! Dette regner jeg som 2 pp etter den siste aborten, for da måtte vi la kroppen vente i noen mnd til energien kom tilbake...

håper det blir kryss snart!!

Skrevet

Vi begynner å prøve på nr 2 denne mnd. Har en sønn som blir 2 år i høst.

Har tantebesøk no, så EL blir i begynnelsen av august. Spennende...

Lykke til med søskenlaging:)

Skrevet

Da har vi el samtidig, og har nesten like gamle gutter da ;)

Dere får kose dere masse i begynnelsen på august :D

Hvor gammel er du?

Skrevet

Vi prøver også på nr. 2 nå. Førstemann er litt over 1 år.

Tok 3 mnd sist, så jeg håper ikke det tar noe særlig lengre tid nå.

IKM her er 30. juli, så jeg venter i spenning på å kunne teste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...