Gå til innhold

Når begynte dere å røyke etter fødsel ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, det er 6,5 år siden eldste jenta vår ble født og jeg har ikke begynt igjen. Har heller ingen planer om det etter at minsten er kommet til verden. Jeg skjønner bare ikke vitsen jeg, men å starte igjen når en har klart seg flere mnd uten?

Annonse

Tok meg en røyk 45 minutter etter at jordmora hadde sydd meg igjen etter fødselen! Jordmora var ikke særlig høy i hatten når hun kjente røyklukta av meg så hun begynte nærmest og kjefte meg opp og at man ikke utsatte sin nyfødte for sigarettrøyk og spesielt ikke når barnet var nyfødt!

Hvorfor jeg vil begynne igjen? Fordi jeg ikke har hatt noe ønske om å slutte, men gjorde det pga at jeg var gravid. Hadde røyksug hver dag under graviditeten og drømte om at jeg røyket hver natt.

Syns det er slitsomt å ha det suget hele tiden.

HI

Men tenk at nå har du jo tatt den verste biten! Det må jo være belønning nok å vite at barnet ditt vokser opp i et røykfritt miljø, slipper å få nikotin i melka, slipper å ha ei mamma som ofrer år av sitt liv for røykens skyld, som sparer penger på å ikke røyke osv osv.... Listen med gode grunner for å ikke røyke er uendelig!

Jeg synes det er egoistisk å røyke når man har familie som er glade i en.

Jeg ammer ikke. ( og nei, ikke fordi jeg ikke vil men, fordi jeg ikke kan!).

Men,jeg spurte ikke om hva dere syns om at jeg begynner å røyke igjen,for hva dere syns om det har jeg ingen interesse om å vite ...

HI

Annonse

Aldri! Det er påvist at barn av røykere har seks ganger høyere konsentrasjon av flere giftige stoffer i kroppen enn barn av ikkerøykere - selv om foreldrene bare røyker utendørs! Barn får i seg giftstoffene fordi disse er på mamma og pappas hud, i klærne og sprer seg til luften når foreldrene puster. Det vil jeg ikke utsette mine barn for. Og jeg vil heller ikke øke min risiko for å bli alvorlig syk så mye som røyking gjør fordi dette også kan gå ut over mine barn. Derfor begynner jeg aldri å røyke igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...