Gå til innhold

Barn med en mann som ikke har samvær med tidligere barn..

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten i to år og vi prøver å få barn. Har nå fått vite at han har et barn fra før som han ikke har samværsrett med. Han sier det er fordi moren til jenta er sprø. Jeg kjenner at dette plager meg.

Fortsetter under...

Han sier det først nå? Skeptisk...

Og han mister ikke retten til samvær fordi mor er sprø. Om han ønsker samvær går han inn for det.

En slik mann ville jeg ikke hatt felles verdier med, og hvertfall ikke felles barn

DONT DO IT!!! Har opplevd det samme. Hadde den jenta vert helt sprø hadde hun jo ikke fått ha det barnet helt alene. Jeg ville snakket med henne og tatt en vurdering selv. Har selv barn med en mann som jeg ikke burde blitt gravid med og det har vert utrolig tøft og vanskelig og endt i en evig bitter og trist evigvarende rettsprosess... tro meg, da er donor et bedre valg. Da kan du iallefall slippe unna om ting skulle bli komplisert.

har han sagt hvorfor han ikke har fortalt deg dette før nå?

Syns ikke det er rett at han har holdt dette skjult for deg. men at han ikke har samvær pga exen er sprø kan jeg godt skjønne for min sambo har en sprø ex som faktisk har løyet til bv om ting og nå får han ikke se barnet. så det kan hende at han har lyst til å ha kontakt med det barnet med det fungerer bare ikke pga exn.

09:46,Så da har samboeren din gjort ALT som står i hans makt for å få se barnet? Vært i retten, hatt sakkyndig hjemme hos seg (dere) som kan observerer?

For hvis han har det, og sakkyndig og dommer har konkludert med at samboeren din ikke får ha samvær, så er det faktisk ikke mor sin skyld.

En mann mister ikke samværsretten fordi "mor til jenta er sprø". En mann har ikke samvær fordi han ikke vil, fordi han ikke orker, fordi han ikke har tid eller fordi han ikke gidder å ta opp kampen når mor er vanskelig.

En far som ikke kjemper for sitt barn vil ALDRI bli far til noen av mine fremtidige barn!

Annonse

Min erfaring er at det kan gå helt fint :)

Men jeg sitter i andre enden, og har 2 barn far ikke gidder å bry seg med. Han har likevel et barn til som er yngre enn våre, og som har tar seg av slik andre fedre gjør.

Og min eks har nok sagt både det ene og det andre om meg, for det er lettere å skylde på sprø mor enn å ta seg selv i nakken og gidde ha samvær ;)

At han ikke har samvær, er ikke det samme som å ikke ha samværsrett. Det er barnet som har rett til samvær, og dette bestemmer ikke mor noe av. Så har han ikke mistet retten til samvær i en rettssak, så har han like mye samværsrett som andre. Han bare bruker den ikke.......

Men hvem i allverden ønsker å få barn med en mann som ikke bryr seg om sine barn, ALLE sine barn?

Selvfølgelig skylder samboer til HI på mor og at mor er gal (den er klassisk). Så da er sannheten at han ikke gidder og ikke vil. HI du må IKKE finne på å få barn med en som ikke tar vare på de barna han allerede har satt til verden.

1. Jeg ville ALDRI fått barn med en mann som i lang tid hadde holdt skjult for meg at han hadde barn fra før

2. Jeg ville ALDRI fått barn med en mann som ikke kjempet med nebb og klør for å få samvær med egne barn. Å skylle på sprø mor er barnslig og en ansvarsfraskrivelse.

Du setter deg selv i en veldig vanskelig situasjon når du velger å få barn med en slik mann.

Har du tenkt at du kanskje vil stå der med eneomsorg og være den sprø mora en dag?

Hvis det var mitt barn som levde sammen med en sprø far, så ville jeg gjort alt for å få barnet bort fra han. Sier jo ganske mye om din samboer, at han ikke er bekymret for barnet sitt. Eller - kanskje er mor oppegående likevel??

Jeg tenker at du må vurdere ut fra deg, han og det livet du har, og det livet dere ønsker å skape sammen.

Du kan ikke bruke hvordan han er med sitt tidligere barn som mål for hvordan han kommer til å bli mot felles barn.

Mange eksempler på at de som har vært gode fedre for sine første barn, ikke følger opp nye barn. Mange eksempler på fedre som ikke følger opp barna de har fra før, blir supre fedre når de får barn på nytt.

Er han en kjekk kar? Har dere det fint sammen? Kjør på, få væn sammen!

Selvfølgelig kan man bruke det at et menneske ikke tar vare på sine barn som en målestokk for hvordan menneskesyn, integritet og moral dette mennesket har.

Mennesker som ikke tar vare på og har omsorg for sine barn er søppel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...