Gå til innhold

Fortell meg alt du vet om Sousse Tunisia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, siden du spør...

Er et sted jeg aldri ville reist tilbake til. Det er møkkete, bråkete og fullt av innpåslitne folk. Dro dit med samboeren min og vi var overlykkelige da vi landet på norsk jord igjen, til tross for at det her hjemme var 12 grader og regnet vannrett. Jeg er ikke akkurat verdens mest attraktive person, men sambo og jeg kunne rett og slett ikke være fra hverandre, for lykkejegerne som vil være med til Europa var mange og de eglet seg innpå. Skikkelig ekkelt.

Maten var som det er overalt. Veldig god noen steder og dårlig andre, så spør på hotellet. Shoppingen syntes jeg ikke noe om, men det er fordi jeg ikke er av typen som liker å prute, ei heller liker jeg nips og souvenirer. Liker du sånt er det midt i blinken.

En annen ting er at det er ganske restriktiv alkoholpolitikk. Du får vin osv på restauranter, men jeg tror ikke jeg så et eneste utested eller en bar.

Når det er sagt, så har jeg hørt flere som har et positivt inntrykk av stedet, så kanskje vi bare var uheldige. Sorry, men dette var altså mitt inntrykk.

Jeg kan legge til en ting ang. shopping. Hvis du så bare som sender et blikk inn feil butikk kan de følge etter deg i evigheter for å dra deg tilbake. Møkkafolk, møtte ikke en eneste koslig Tunisier. De hadde vakt i døra på hotellet som ransaket posene dine så du ikke tok med mat eller drikke inn. Der skulle du kjøpe av dem. Ikke en brus til å ha om morgenen fikk du ha. Sært, og dette var vist typisk på Sousse.

Er enig i mye av det som blir sagt her, men er ikke fult så negativ.

Shopping: de drar deg omtrent inn i butikkene sine om de merker du ser på dem. Om du skal ha noe, prut masse! Ikke ver redd for å bare gå om du synes tilbudet ikke blir bra nok (men man må ikke være urimelig da). Ellers er der et handlesenter (soulasenteret eller noe). Der er varene gjerne litt dyrere en det du kan få dem for andre steder (om du er flink å prute). Der er det iallefal ok personale, og du slipper å prute.

lokalbefolkningen: veldig varierende. Mange innpåslitne mannfolk så kle deg sømmelig når du går i byen. På stranda er det ikke noe problem (som jeg opplevde iallefal)

Selgere: Vrimler av folk som vil selge alt mulig til deg (til blodpriser). De åpner gjerne med å spørre hvor lenge du har vært der. Ikke si det om du nettopp har kommet! Si uansett minst en uke eller noe (da skjønner de ofte at du ikke lar deg lure) Vi fikk både en brusflaske i hånden, vips var den åpnet, en annen presset en pose nøtter eller noe opp i hendene våre. Når vi sa neitakk gav de seg ikke. Til slutt endte vi bare med å måtte sette det på bakken og gå.

Stranden: Rent og pent, mulighet for å leie stol og parasoll. Hotellene har ogte "egne områder" på stranden for sine gjenster. Men det er ikke noe i veien for å ligge et annet sted.

Ser noen omtrent ble ransaket på hotellet. Dette opplevde ikke vi. Vi bodde på Kaiser (ikke det beste hotellet, men helt ok og veldig hyggelig og oppmerksomt personale) Vet om andre som har bodd der, og de var også svært fornøyde. Ellers vil jeg anbefale deg å være med på utflukt til sahara. Er verdt å spandere tid og penger til dette. Vi var iallefall svært fornøyde med denne turen.

Takk for tips, Huldretussa. Har jo hørt mye negativt. Men mye positvt også. Nå er ikke jeg så kresen, så skal nok finne meg til rette der;) Hvordan er prisene da på f.eks middag ute? Vi skal bo på nabohotellet til Kaiser, Soussana. Det står at det er kjøleskap på rommet, så regner med at det er lov til og kjøpe med litt drikke og litt mat og ha i det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...