Gå til innhold

Solkrem... HVilken og faktor til deres små?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor lenge vi skal være ute og hvor vi er. For en dag på stranda bruker hun faktor 20. Når vi har vært i Hellas og Thailand har hun brukt faktor 30 og til og med litt faktor 50 på utsatte steder.

For en vanlig dag ute hjemme eller i bhg hvor hun har på seg litt klær og ikke er ute hele dagen bruker hun faktor 15.

Har prøvd mange forskjellige solkremer til henne, bruker for tiden en fra helsekosten som fungerer greit. Ellers har jeg vært fornøyd med SebaMed solkrem.

Annonse

Riemann spf 20 på alle mann. SÅ har jeg en til mine pigemntflekker på 50 og en "reservekrem" med 30. Da Riemann skal påføres kun en gang i løpet av en dag. Men da mine barn "bor" i vannet på godværsdager supplementerer jeg litt på nese og skuldre med faktor 30 på slutten av dagen...Men ikke før!

Og jeg har kuttet ut "barnesolkremer" da disse legger seg UTENPÅ huden, er ubehagelig og ha på, renner i øyne og svir og man føler og gå evig innhyllet i "gla-pack" og barna blir sleipe som slimål og vil IKKE smøres..

Har aldri sett en test på RIemann i forhold til parabener, giftstoffer eller FAKTISK solbeskyttelse. Men dene r helt fantastisk og ingen av oss bel solbren den uka vi var i syden i fjor. Jeg ble antydning til rød den dagen jeg smørte meg med for mye BARNESOLKREM faktor 30 i tillegg til RIEMANN sin..Neste dag lot jeg den ligge og ble ikke rød i det hele tatt..

Jeg kjøpte coop solkrem, men det anbefales IKKE!!! Den er nesten umulig å smøre ut, og når de små har badet, ligger den som et tjukt lag utenpå huden... Æsj... Kjøpte Cosmica solkrem istedetfor. Best i test og helt fantastisk :)

Best i test...Ja det spørs hvilke test man ser på det..

Test i forhold til giftige kjemikalier? Test i forhold til omd en er ØKOLOGISK, test i forhold til naturlige ingredienser, dyreforsøk, FAKTISK faktor etc etc...

Ikke samme kremer som vinner disse testene..En test med "kun naturlige stoffer" kan godt inneholde spor av sprøytemidler av disse naturlige ingrediensen, og derfor være ansett som "giftig" i tilegg er kanskej oppgitt faktor for høy..

En faktor som HAR faktoren den sier, eller mer, er gjerne "giftig" eller utviklet gjennom dyreforsøk (eller bare at de brukte dyr da de fant opp kremen for 50 år siden, men aldri i senere produkt....)

Og de "snilleste" for barnehud er de som er verst og bruke og gå med!!!

Kjøper aldir kremer etter best i test lenge.r Jeg har prvd, feilet og kommet frem til RIemann sin, og vichy sin i 50 og den "reservekremen i 30" jeg skrev jeg brukte variere litt...Gjerne en litt dyrere (de ER ofte bedre) som er på tilbud der og da....

Annonse

Har sluttet å bry meg om tester, kjøper den som er best å smøre ut og tåler endel bading!

Vichy (ei svær familieflaske) faktor 30 er virkelig bra!! Den ble brukt i syden i fjor og ingen ble brente.

Jeg bruker også den på begynnelsen av sommeren. Etterhvert går jeg ned til Clinderm faktor 15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...