Gå til innhold

Aaaaarg! Jævla naboer!

Anbefalte innlegg

Jeg som skrev her for et par kvelder siden om folk som bruker hagen min til skyttel trafikk.

Men nå var det søren meg et kvinne menneske som luftet bikja si i hagen min!

Og tror dere ikke den dreit?

Hun plukket opp, men det vil jo være litt igjen.

Hagen min er ikke stor, og sønnen min krabber uti der daglig.

Syns det er så grenseløst respektløst.

Overreagerer jeg nå?

For hun plukket jo opp?

Men hun kunne vel for pokker luftet den i sin egen hage??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143396102-aaaaarg-j%C3%A6vla-naboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, så frekk!!!

Vet de ikke at det er hagen deres? Kan jo virke som om de tror det er en park.

Det var jo bra hun plukket opp etter hunden, men jeg hadde sagt ifra at det var en privat hage hvis det skjer igjen. Jeg hadde ikke likt det.

Leste det forrige innlegget ditt også og det er vel ganske tydelig at du må ta deg i nakken og snakke med dem. Og nei du overreagerer ikke. Om hun har egen hage så kan hunden gjøre fra seg der (hunder gjør som regel ikke fra seg i egen hage, men det finns da vel en offentlig vei der dere bor??)

Ja det finnes absolut offentlig vei her.

Om hun hadde gått rundt sitt eget hushjørne og ut på grusveien hadde hun gått rett ut i et kjempe stort par areale.

I stedet velger hun å tråkke over hagene til 3 husstander, for å ende opp hos meg hvor hunen gjør fra seg, så gikk hun fornøyd tilbake.

Det var dråpen for min del!

Tror jeg kommer til å skrive et skrive å legge i postkassene til naboene mine.

Koker litt i hodet mitt her nå ja :-P

Huff, ja takk!

Skrev et brev nå :-)

Skrev:

xxx xxx i xxxveien 1 her.

Jeg er relativt nyinnflyttet og usikker på hvordan dere hadde det her før. Men jeg syns det er ganske ubehagelig når folk trasker over plenen og titter rett inn i stue og soverom. Dette kan jeg forøvrig takle. MEN jeg ville satt pris på om dere ikke luftet hunder og lar de gjøre fra seg i hagen her (selv om det blir plukket opp)

Sønnen min bruker hagen daglig, og jeg finner det ekstremt ekkelt med avføringsrester på hender og klær.

Det er jo store parkarealer i nærheten, så lufting av hunden kan vel taes der? :-)

Ikke meningen å være sær, men jeg synes dette er høyst unødvendig å måtte ta opp.

Mvh xxx xxx

Er det ok å skrive det?

HI

Annonse

Ja, det kan du skrive, men gjør du ikke deg selv en bjørnetjeneste ved å skrive at du "forøvrig kan takle" at folk trasker over plenen når du egentlig ikke gjør det? Greit å si det som det er når du først skal skrive den lappen. Det er jo faktisk din hage så det bør de takle.

Ettersom alle naboene tramper gjennom hagen din og du er nyinnflyttet - er du helt 100 % sikker på at hagene ikke er fellesområde? Mange borettslag med rekkehus har fellesområde foran husene. Vær helt sikker på dette før du evt. driter deg ut ved å sende ut brev. Ellers ville jeg heller plantet en høy thujahekk rundt hagen enn å sende brev. Uansett hvor rett du har vil naboene se på deg som ugla i nr. 1.

dere som leste hennes første innlegg vet at hun har gjort litt forat de ikke skal traske der. Syns forøvrig ikke du skal skrive at det er greit at de går der. Det er din plen og da er det du som skal kunne være der. Hadde aldri godtatt at noen gikk på plenen min og langt mindre at de lot bikkja drite der. Jeg personlig hadde tatt tak i de når de var der i stedet for å sende brev. Bare spurt om de visste at dette er din plen.

Jeg hadde skrevet at jeg finner det totalt uakseptabelt at folk lufter sine hunder i min hage! Jeg hadde også nevnt at allemannsretten i Norge gjelder 150 m fra bolighus. Ergo har de ingenting i din hage å gjøre!

Det er bedre å gi tydelig beskjed med en gang!

Hvis det er fellesareale kan de selvfølgelig lufte hunder der ol så lenge de holder seg til de reglene som er vedtatt av sameiet, men her var vel HI ganske sikker på at dette er hennes private hage. Da kan ikke folk taseg til rette der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...